Controleert de dierenarts bij inschrijving of het dier een chip heeft?

Onze kat is namelijke verwaarloosd in zijn oude huis en wij hebben zonder medeweten van zijn oude baasje hem overgenomen. Hij is alleen wel gechipt (meerdere malen de dierenambulance etc. gebeld, maar die konden niets beginnen omdat hij was gechipt). Nadat hij nu bij ons leeft, hebben ze hem nooit als vermist opgegeven. Dit is nu al een jaar geleden. Hij wordt alleen wel steeds ouder en ik vraag me af of ik ook ooit zonder problemen met hem naar de dierenarts kan gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet zal een dierenarts niet zomaar controleren of een dier gechipt is tenzij jij aangeeft dat te willen, als jij met je kat naar de da gaat, zal de dierenarts ervan uit gaan dat het om je eigen dier gaat, en het dier dus gewoon behandelen. Aangezien het dier nooit als vermist is opgegeven zal het de oorspronkelijke eigenaar dus een worst zijn of het diertje nog leeft of niet. Een dierenarts zal dus gewoon aannemen dat de kat van jou is en na een jaar mag dat ook wel toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

denk niet dat de DA controleert, en verder kun je dan gewoon zeggen dat je het beets over gekocht hebt en er nooit aan gedacht de chip te wijzigen