Bij welke combinatie van twee katten heb ik de minste kans op vechten tussen die twee katten? M/M M/V of V/V

Bij de mannetjes gaat het om gecastreerde katten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

mijn ervaring is dat je met katers veel meer rust in de tent hebt.
ze zijn wat minder fel, wat gemoedelijker van karakter.
m/m dus.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
katers zijn liever, gemiddeld genomen.
vergeet niet dat geholpen katers "nog" liever zijn ! :)
Ik heb zelf 9 katten (allemaal geholpen) en degenen die ruzie maken, zijn altijd de (gecastreerde) mannetjes.
Mijn antwoord is dus tegenovergesteld: VV.
Misschien is het wel afhankelijk van de katten zelf, of ze mekaar aardig vinden. Onafhankelijk of het M of V is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien heb je wel teveel katten op een te kleine oppervlakte ?
de beste combinatie is twee broertjes, inderdaad m/m, maar ze zijn dan niet alleen even oud, maar kennen elkaar al zo lang als ze leven.

Toegevoegd na 5 dagen:
ik vergat erbij te zetten dat ze wel geholpen/gecastreerd moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
nestgenootjes kunnen het idd beter vinden met elkaar.
Mijn kat (gecastreerde kater) vecht buiten vooral met andere mannetjes katten, met vrouwtjes veel minder. Dus ik zou zeggen: M/V En dat heb ik bij vorige katten ook gezien).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
zouden dat geen ongecastreerde exemplaren kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zou wel kunnen, dat weet ik niet. Maar ik heb het ook gezien in huizen waar ik heb gewoond met meerdere katten en toen waren het ongecastreerde katers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
... ik bedoel natuurlijk gecastreerde katers!
Rieneke1
11 jaar geleden
ik snap 'm! :)