Hoe kan ik bepalen hoe oud mijn kat is, als ik verschillende informatie krijg over zijn leeftijd?

ik heb een jonge kat geadopteerd in het asiel, daar hebben ze mij gezegd dat het dier 5 maanden oud was.
nu 3 weken later kom ik bij een dierenarts die zegt dat hij veel jonger is.
hoe weet ik zeker hoe oud hij is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof je dierenarts maar.
En waarom is het belangrijk hoe oud je kat is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat ik een contract heb getekend dat hij in oktober gecastreerd moet worden en de dierenarts dat niet wil doen omdat hij dat pas vanaf 6 maanden doet.
Rieneke1
11 jaar geleden
aangeven bij je dierenarts dat je kat is gaan sproeien wil nog wel eens helpen.
anders een andere dierenarts zoeken (de asieldierenarts?)
Rieneke1
11 jaar geleden
khepput, met 12 weken kan het al. de sanctie is dat je met een sproeiende kat zit, en leer dat maar weer eens af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je eigen dierenarts heeft geen baat bij te oud schatten.
de mensen van het asiel zullen een leugentje om bestwil niet uit de weg gaan, maar ze kunnen er ook gewoon naast zitten!

Antwoorden (1)

Precies zal je het nooit kunnen weten.
Een dierenarts bepaald dit vaak op basis van het gebit.

Ik neem aan dat de dierenarts meer verstand van katten/leeftijd heeft dan de mensen in het asiel.