In mijn ervaring is het niet echt te voorspellen. Ik ben een paar keer wat langer van huis geweest ivm ziekenhuisopnames (langste was bijna 6 maanden, dus ging niet om een paar daagjes ofzo) en de ene keer kwamen ze heel blij aanlopen zodra ik binnenkwam, andere keren negeerden ze me een dag of twee. Daarna werd het al snel weer als vanouds hoor, behalve dan dat ik er ééntje hebt die daar nog altijd de onhebbelijke gewoonte aan heeft overgehouden om in een hoekje te gaan plassen als hij vindt dat ie niet genoeg aandacht krijgt.
Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens heeft een kat wel echt aandacht nodig hoor, zeker zo'n knuffelkat. Ik had de mazzel dat een vriendin van me mijn huis graag als soort uitvergrote studiekamer gebruikte, omdat het bij mij rustiger was dan bij haar thuis. Maar toen dat na een maand of 4 ophield, zaten de katten rond etenstijd al bij de buurvrouw (die ze eten gaf) voor de deur om haar op te halen en te vertellen dat het etenstijd was. Dat ik nog wel mensen had die een paar keer per week even langsgingen was eigenlijk niet genoeg, je zou iemand moeten hebben die niet alleen elke dag eten gaat geven, maar ook minstens een uurtje in het huis blijft en gewoon gaat zitten lezen of TV kijken ofzo, zodat ze erbij kunnen komen zitten als ze willen. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe je van plan was de zorg voor je katten te regelen in die tijd, misschien is dat allang rond.