Koopt u bij een fokker, controleer dan of deze geen slechte naam heeft bij de rasvereniging
De moederhond moet bij de pups aanwezig zijn
De pups moeten zijn opgegroeid in een prikkelrijke omgeving, liefst in de huiskamer
Een fokker hoort een voedingslijst mee te geven en bereid zijn u te helpen bij kleine problemen
Een goede fokker zal vragen naar uw omstandigheden, om te zien of de pup goed terecht komt
Er mag geen dwang op u uitgeoefend worden om de pup te kopen
De ideale aankoopleeftijd is 8 weken (nooit onder de 7 weken!)
De moederhond en pups mogen geen angst of agressie vertonen
Het nest moet er levendig en schoon uitzien
De pup die u wilt kopen moet een keer ingeënt zijn en een wormenkuur gehad hebben
Een rashond zonder officiële stamboom is geen rashond. Rashonden kunt u het beste via de rasvereniging kopen
Koop in een gewoon gezin nooit een hond uit werklijnen, zoals jachthonden, politiehonden et cetera. Deze honden vereisen extra aandacht, tijd en kennis
Neem geen hond als u niet genoeg tijd, ruimte, energie of financiële middelen heeft om het dier een goed leven te bieden
Begin tijdig met de voorbereiding. Vaak moet op een pup gewacht worden
Bij twijfel: begin er niet aan!