Hoe kan je in huis je plant beschermen tegen poezen die in de grond van de plant plassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Er zijn diverse middeltjes om dit te voorkomen. Er is een busje te koop (boumarkt) met poeder dat stinkt, voornamelijk uienpoeder. Ook kun je cacaodoppen bovenop de aarde leggen. Er zijn ook spuitbussen met spul dat katten vinden stinken. Afdekken met gaas werkt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kleine cactussen om de plant heen planten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg mooie grote kiezelstenen rond de plant die alle aarde bedekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die grote stenen kunnen ze prachtig vinden om op te springen en dan te gaan graven in de ruimte tussen de stenen.
Pas hier mee op!
Rieneke1
11 jaar geleden
of siersteen van het tuincentrum, +
Je kunt de grond bedekken met aluminium folie ,dit ritselt als de kat er op gaat plassen.
Hier hebben ze een hekel aan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de aarden saté prikkers steken.. Niet met de scherpe punten naar boven want daar kan de kat zich bezeren.. Maar met de stompe kant naar boven.. Dan komt hij echt niet meer in et zand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prik je dan niet in de wortels?
Leg een stuk of 4 (of meer indien nodig zodat de hele aarde zoveel mogelijk is bedekt) hele grote stenen neer van zon 20 cm per stuk. (te koop bij intratuin enz)
Dit werkte ook bij mijn fret. (de stenen zijn te zwaar voor het dier om te verplaatsen en water kan er toch langs)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wat koffiedik op de aarde strooien, dit voelt vervelend aan de pootjes en is bitter als ze de pootjes gaan likken.

Verder heb je ook nog van dat spul...soort wol achtig spul in allerlei kleurtjes dat bedoeld is als versiering in bloempotten...staat leuk en is niet meteen aanlokkend om in te plassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Juist Wiccalife, Koffiedik werkt echt. Helpt bij mij tegen de katten die mijn plantjes uitgraven. Gelukkig zonder pis. Extra tip, gebruik koffiedik uit gebruikte Senseo pads, dit schimmelt niet. Gewone koffiedik wil dit nog wel eens doen. En dan gaan je planten ook dood. (heb ik gehad)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie aanvulling, bedankt!
de planten in grote bakken zetten met een vaste bovenlaag met luchtgaten, bijvoorbeeld een metalendeksel vastschroeven, waardoor poezen niet meer in de aarde kunnen duiken/woelen/plassen.

voor de katten daarentegen een paar speciale grotere bakken maken, waarin kattengras en veel ruimte voor de katten om in te wroeten en te liggen als ze dat willen.

reken maar dat ze dan de juiste plantebak kiezen om in te rommelen en de mooie met rust laten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt er anti-cat spray gebruiken om de katten weg te houden bij de plant