hoeveel mag je twee konijnen geven aan voer/biks? mijn konijnen zijn pooltjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Per konijn 2 eetlepels per dag ( 1 s'morgens en 1 s'avonds) en verder hooi en fruit/groente, zoals appel peer aardbeien komkommer wortel en altijd vers water :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoofdmaaltijd zou hooi moeten zijn, dus een flinke (echt flinke) hoeveelheid hooi!! Verder is een handje bix erbij voldoende. Pas op met veel groenvoer, konijnen kunnen er diarree van krijgen. Net als met friit en konijnensnoepjes. Er zit erg veel suiker in, wat niet goed is voor een konijn. Ikzelf doe maar 1 keer per 4 dagen ongeveer een snoepje. Fruit geef ik nooit, want daar is mijn konijntje kwetsbaar voor. Hij krijgt diarree/natte poepjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een konijn heeft 3 of 4 procent van zijn lichaamsgewicht nodig.
stel je hebt een konijn van 2 kilo. dan moet je dus 2000 delen door 100 de uitkomst is 20 en dan keer 3 of 4.
je konijn zal dan dus 60 of 80 gram krachtvoer per dag moeten hebben.

formule
aantal gram delen door 100 keer 3 of 4.

zet je konijn op de weegschaal en reken uit hoeveel voer je konijn nodig heeft per dag.
is je konijn iets te dik dan krijgt hij 3% van zijn lichaamsgewicht.
is hij op goed gewicht of iets te mager dan krijgt hij 4%.

succes!