kan ik kittens van 4 weken zonder moederpoes meenemen om te laten ontwormen? Of moet de moederpoes mee.

De dierenarts is vlakbij en ik ben binnen 1,5 uiterlijk terug (ligt eraan hoe druk het is bij de dierenarts) Ze hebben dus geen voeding nodig dan. Wel is het wellicht fijn voor de kittens om de moederpoes mee te hebben en het lijkt me raar voor de moederpoes dat ineens haar kittens meegenomen worden... Maarja om nou alles in 1 meeneem mandje te stoppen lijkt me ook druk... Wat is hier de beste optie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ze kunnen wel mee, maar dan ga je er wel verschijnselen van zie. Zoals dat een kat soms met de pootjes op en neer gaat, of als je er 2 hebt dat ze dan de een de ander gaat likken etc.
Mijn advies: wacht tot ze 10 weken zijn, duurt lang, maar dan is alles normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gewoon een ontwormingskuur halen voor ze. Ze hoeven niet mee daarvoor, die geef je gewoon thuis. Google even en ga naar de startpagina over kittens daar staat het uitgebreid uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Dit is het beste antwoord,je kunt een soort pasta krijgen bij de da,juist omdat dit voor kittens makkelijker is om te geven. Meenemen naar de da geeft teveel stress voor moederpoes en kittens.
grote doos met iedereen er in. deken/laken over iedereen neerleggen zodat ze niet eruit springen.

beter is moeder met kinderen allemaal naar binnen.
minder problemen voor moeder en of kinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf drie weken kunnen jonge kittens best een poosje zonder de moederpoes zonder problemen.