Als je bedoelt, dat je kitten nu erge jeuk heeft, ja, die ervaring heb ik.

Welliswaar niet met een kitten, maar bij een geadopteerde 11-jarige binnenkat, die ik na zo'n 2 maanden voor het eerst kon kammen.
Ik ving toen een aantal vlooien in de kam, dus heb bij de dierenarts die druppeltjes gehaald, en m'n kat gedruppeld : zij werd helemaal gék van de jeuk! (Als ze 8 poten had gehad, had ze met allemaal tegelijk gekrabd!!)

Ik denk, dat die stervende vlooien, die dus langzaam-kruipend door de vacht strompelen, véél meer jeuk veroorzaken dan 'gezonde' vlooien.

In elk geval : kat in de houdgreep genomen, en binnen 10 minuten had ik 28 (!!) vlooien gevangen : arm beest!!

Dus grijp de vlooienkam en je kitten, en verlos je kattekind van die plaaggeesten!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Geen betere vlo dan een dooie vlo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Happy hunting!! En vergeet niet, een stukje vlooienband (spotgoedkoop bij bijv de Action en zo) in je stofzuigerzak te stoppen, zodat niet net-niet-dode vlooien een nieuwe kans krijgen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je de vlooien eraf kamt, zorg dan dat je een bakje met wat water en afwasmiddel erin bij je hebt staan. Vlooien overleven dat badje niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wow! 28 vlooien... plus!
Dit komt inderdaad vaker voor. Kijk goed naar je kitten of deze inderdaad jeuk heeft van de vlooien of dat ze ook een geirriteerde huid krijgt op het plekje waar je de druppels gedaan hebt. In dat geval kan het natuurlijk ook zijn dat je kitten overgevoelig is voor het middel. (Neem dan even contact op met je dierenarts).

Gebruik bij voorkeur ook vlooiendruppels van de dierenarts. Ik weet dat deze vaak duurder zijn, maar de kwaliteit is dan ook echt beter!

Veel succes met de creepy crawly's!