Kun je babyvoeding gebruiken voor een jong konijn?

Zojuist een heel klein konijntje gevonden. Kat kwam er mee aanlopen. Konijn is heel rustig. Misschien 2 weken oud. Dierenambulance niet bereikbaar. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Nee dit is zeer ongeschikt.

Bij de dierenwinkel is poeder te koop wat kan worden aangemengd met water. Hieruit ontstaat een melk waarmee je.jonge konijnen kunt groot brengen.

Echter omdat het om een.wild konijn gaat betwijfel ik of het gaat lukken. Een konijn van 2 weken lijkt nog amper op een konijn dus waarschijnlijk is ie iets ouder.

Toegevoegd na 31 minuten:
Bij dit.poeder zitten flesjes en spenen en een gebruiksaanwijzing over de toediening en.hoeveelheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wilt dat het dier ooit terug het wild in gaat zou ik adviseren niet te veel bij te voeten. Zeker niet te lang: hierdoor raken ze afhankelijk.

Dit poeder waarover gesproken wordt, is inderdaad bij bijna elke dierenspeciaalzaak te koop. Probeer later op de avond anders nog de dierenambulance, deze zouden 24 uur per dag beschikbaar moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, u heeft hier naast speciale voeding ook een speciaal flesje voor nodig. En enige informatie over hoe u het baby konijn moet voeden. De knaagdierencentrum in Heiloo heeft hier veel ervaring mee, zij krijgen jaarlijks veel baby konijnen. Zij hebben mogelijk ook de juist flesjes voor u. Het nummer is Tel 072-5090234 succes!