Pindakaas en ook wel chocolade vinden ze heerlijk.
fremar
11 jaar geleden
In de vrije natuur (voor zover daar bij huismuizen nog sprake van is) zijn muizen echte alleseters. Ze eten wat er op dat moment en op die plaats voorhanden is. Dat kan gedroogd vlees zijn, maar ook graan, groente en fruit of zelfs, in tijden van honger, textiel. Over het algemeen gesproken houden muizen dus van een redelijk afwisselend menu. Dus is het onlogisch om muizen altijd en uitsluitend te voeren met een mengsel van haver, graan, gerst en graskorrels. In deze ‘ouderwetse’ voeders zitten vrijwel geen dierlijke producten en nauwelijks of geen eiwitten.

Als extraatjes (wat bijvoorbeeld als beloning kan dienen) of ter vervanging van graanvoer kan je af en toe gekookte pasta, zonnebloemzaden, cracker, biscuitje, rozijnen, noten, beschuit en dergelijke geven. Ook kun je knabbelstokjes en snoepjes speciaal voor muizen kopen in de dierenwinkel.
Amadea
11 jaar geleden
In de vrije natuur (voor zover daar bij huismuizen nog sprake van is) zijn muizen echte alleseters. Ze eten wat er op dat moment en op die plaats voorhanden is. Dat kan gedroogd vlees zijn, maar ook graan, groente en fruit of zelfs, in tijden van honger, textiel. Over het algemeen gesproken houden muizen dus van een redelijk afwisselend menu.
wil je ze zelf houden dan:

Toegevoegd na 59 seconden:
groenten, fruit en
wanneer u geen speciaal muizenvoer koopt, maar iets anders, let er dan op dat de structuur niet te grof is. Konijnenvoer is beslist niet geschikt, graskorrels (in de vorm van donkergroene staafjes) evenmin. Als u een gewoon gemengd knaagdiervoer wilt geven, kunt u dit aanvullen met katten- of hondenbrokjes en eventueel onkruid- of graszaad uit het assortiment vogelvoer.

Let bij het kopen van voer op de fabricagedatum. De vitaminen in het voer blijven ongeveer drie maanden werkzaam. Daarna verliezen ze snel hun kracht. Koop daarom nooit te veel voer ineens.

Net als mensen houden ook dieren van afwisseling. Geef knaagdieren echter nooit snoep, chips, koekjes of suikerklontjes. Ze kunnen daar erg ziek van worden, omdat er te veel vet, zout en suiker in zit. Wanneer u uw muizen wilt verwennen, zijn er genoeg gezonde lekkernijen waarmee u het menu kunt aanvullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaasblokjes vinden muizen ook heel erg lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muizen eten alleen kaas als er niets anders aan graan en dergelijke voorhanden is.