Hebben vissen een remweg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haaien waarschijnlijk niet, vanwege hun platte neus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)) en de hamerhaai dan (een bumper?) of wat dacht je van de koboldhaai? je zal als vis een lange remweg hebben en een zaagvis of en mega merlijn achter je hebben. AUW.... (zou zelf voor een flinke goliath tigerfish zelf al een 'tandje' versnellen overigens:hoezo remweg?!) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vis met remsporen :-)

Antwoorden (5)

Leuke vraag :-)

Antwoord: ja, ongetwijfeld. Alles wat beweegt en wat massa heeft, heeft een bepaalde tijd nodig voor het tot stilstand komt. Al zal de berekening vast wat ingewikkelder zijn, omdat je je in water heel anders beweegt dan door de lucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vissen hebben geen remweg.
Zij moeten in het wild in een fractie van een seconde moeten omkeren bij gevaar.

Je zult dan in een aquarium ook wel eens zien dat een vis in een -knippering van de ogen- verdwenen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij visjes zoals de stekelbaars is het helemaal goed te zien vind ik. binnen een fractie van een seconde zo schieten ze vooruit, en en staan ze gemak ook weer stil. remmen is niet zo van belang aangezien ze in ontwijken vele malen behendiger zijn dan welk willekeurig verkeersdeelnemer dan ook. overigens wel zo prettig voor de scholenvis zoals bv de sardien
en dat zonder knipperlicht, vin uitsteken, ritsen of wat dan ook. ;-) +1
Nee vissen hebben geen remweg, want aangezien vissen geen voertuigen zijn kan je per definitie niet spreken over een remweg.

Als we het toch zouden toepassen op vissen dan hebben vissen uiteraard wel een remweg. Want geen enkel bewegend materieel voorwerp heeft een oneindige vertraging, dus ook een vis niet.

Natuurlijk is de 'remweg' van een vis hier wel van afhankelijk en zal deze (naast de aanvankelijke snelheid) dus ook afhankelijk zijn per soort. Want ik kan me goed voorstellen dat bijvoorbeeld zwaarddragers die achteruit kunnen zwemmen hierdoor ook sneller kunnen vertragen.

Met de stelling hierboven ben ik het absoluut niet eens. Als een vis rechtsomkeer maakt is ie niet gestopt maar enkel van richting veranderd. Er is dus al helemaal geen sprake van een 'remweg'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nice! dus vragen als: ondervinden vissen last vinkleven, staartplakken, etc. of moet een vis een geldig APK of vinfpofiel hebben hoeven ook niet gesteld te worden. :) +1
jodyenboyke
11 jaar geleden
eucalypje, LOL, kom niet meer bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh gelukkig! :)))
ik was al bang dat mensen het konden opvatten als een vinnige opmerking. ;-)
er is wel sprake van een voortstuwende kracht, maar niet van een remweg zoals deze op voertuigen van pas kan zijn.

o. a. de de achterwaartse snelheid van de voortstuwende lichaamsgolf is de belangrijkste factor voor het bepalen van de uiteindelijke zwemsnelheid, en dat zogeheten 'slip ratio' (remweg) hangt af van het Reynoldsgetal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Proficiat! Ik heb het getal van Reynolds ooit in een andere context gezien (daarom dat ik dat zelf niet in mijn antwoord heb verwerkt, al heb ik dat wel overwogen). Maar het sluit perfect bij deze situatie aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vin(d) dit een +1 waard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:))
Vissen hebben wel degelijk een remweg.
Als een vis (of sowieso iets) stopt met zwemmen ligt hij na een tijdje stil. Maar niet direct. De weg die hij dan aflegt is de remweg