Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hamsters trillen altijd als ik over hun kopje streel, is dit normaal?

Toegevoegd na 1 uur:
Ze zitten beide in een aparte kooi. En heb ze sinds 16Mei. Weet niet hoe oud ze zijn heb ze namelijk bij de dierenwinkel gekocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
956

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"help! een enge hand! Eerst zet men mij in een eng nieuw huis en dan willen ze mij steeds aanraken! help!"

Hamsters zijn geen knuffeldieren en zullen dit ook nooit worden. Uit je eerder gestelde, verwijderde vraag blijkt dat je er meer dan 1 in een kooi hebt. Dit kan niet en dit zal zeer waarschijnlijk fataal aflopen voor 1 van de 2 hamsters. Hamsters dienen alleen gehouden te worden.

Je kunt het deurtje van je kooi open zetten en ze dan met de hand wat lekkers geven (niet teveel!!) dan zullen ze wat tammer worden. Maar hamsters zullen nooit knuffeldieren worden.

Toegevoegd na 40 minuten:
Na je reactie en toevoeging.

Veel dieren vinden het eng om opgepakt te worden. Een grote hand die ze van boven pakt. Zo ook het aaien, een grote hand die ze van boven "port" dergelijke dieren zien het niet als aaien.

Dat ze wel slapen in je hand betekend dat hij het niet eng vind om bij je te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding