Hoe lang kunnen grote zwarte huis spinnen overleven?

Ik had er zo een best wel een poos in huis, liep elke avond van de ene naar de andere kant van de woonkamer terwijl ik zowat op de eettafel stond van schrik. Vandaar mijn vraag, of was het na een paar weken een ander?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.4K

Het beste antwoord

Nee eerder maanden. 5-6 ongeveer.. Alleen moeten ze dan natuurlijk wel eten. Sommige spinnen zoals tarantulas kunnen 10-15 jaar worden.

1 troost ooit stoppen ze met groeien ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
jaren dus...

Maar ook in Nederland komen spinnen voor die zo'n 2 á 3 jaar oud worden.
Vaak gaat het dan om jagende spinnen, b.v. wolfspinnen.
Wolfspinnen doen ook nog aan broedzorg en kunnen enkele maanden voor hun jonkies zorgen.
Spinnensoorten die in koudere gebieden leven, hebben vaak een wat meer vertraagd levensritme en kunnen dan in de regel ouder worden, dan hun soortgenoten uit warmere streken.
De spinnesoort in Nederland die het oudst kan worden is de aardspin.
Deze dieren leven voornamelijk in een zelfgegraven woonbuis onder de grond.
Ze zijn enigszins verwant aan vogelspinnen en kunnen een leeftijd vanongeveer 8 jaar halen, pas na 4 jaar zijn ze geslachtsrijp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar zijn dat huis-spinnen.
Ik heb eens een hele grote zwarte huisspin gehad, die zat gewoon uit de afvalbak te vreten.
Ik hoorde een ritselend geluid en dat kwam uit de pedaalemmer en toen dacht ik dat het een muis was. Toen ik de bak opendeed schrok ik me rot, want het was een hele grote zwarte spin. BRRRR
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
P.s. Het was een oud huis en er liepen wel meer enge beesten rond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar die grote zwarte huisspinnen hebben geen giftige beet. ( het kan wel pijn doen) volgens mij help ik je niet echt hiermee, haha
Maar ze staan bekend als niet aggressief, ondaks dat ze femilie zijn van de trechterspinnen die in Australie zelfs baby's aanvallen. Maar we hebben hier 1 van de giftigste spinnen. De hooiwagen. Maar hoe sterk die gif ook is. Ze kunnen onmogelijk door onze huid heen komen, dus daardoor volstrekt ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor de info! of ik er echt blij mee weet ik niet, maar dat was het dus wel steeds dezelfde "Japie"(want zo heet ie) die hier rondliep. :)