Kat heeft wormpjes en vlooien. Mag je de 2 verschillende pipetten samengeven of zijn er ook pipetten die dat samen bestrijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (4)

Als je beide wilt bestrijden moet je eerst de kat ontvlooien (druppels) en pas daarNA moet je de kat ontwormen (tabletjes). Niet andersom. Het gaat dus ook niet samen. Tussen ontvlooien en ontwormen moet je een paar dagen laten zitten (1 week).
11 jaar geleden
Bij de dierenarts kun je Stronghold pipetjes kopen. Dit is tegen vlooien en wormen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi. Ik heb nog niet zolang geleden deze vraag aan mijn dierenarts gesteld omdat iemand me zei dat het niet tegelijk mocht. Ze zei me dat wanneer je vlooienspul en ontwormingsspul bij de dierenwinkel hebt gekocht je er beter een week tussen laat met toedienen. En wanneer je die spullen bij de dierenarts hebt gehaald je ze gelijktijdig kunt geven. Maar...mocht je toch nog twijfelen zou ik, als ik jou was, toch even je eigen dierenarts opbellen en naar zijn/haar mening vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een vaccinatie is het beter om een week ervoor te ontwormen. Voor ontvlooien maakt dit echt niet uit, dat kan best gelijktijdig. Bij dierenartsen is Stronghold te koop, dit middel ontwormt en ontvlooit tegelijkertijd. Maar als je kiest voor een pipet tegen vlooien en een pilletje tegen de wormen kan dit ook samen. Dit is misschien ook de beste keus want wat voor wormpjes heb je gezien? Hele kleintjes uit de anus? Vindt je ook wel eens een soort van rijstekorreltjes in je huis? Dit zijn dan waarschijnlijk segmentjes van de lintworm en deze wormsoort wordt niet bestreden met de pipet van Stronghold, dus dan moet je voor een middel kiezen als Milbemax en dit zijn tabletjes. Gaan eens kijken bij je dierenarts en laat je informeren.