is een vis een gezelschapsdier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel je dat voor jouw als mens. of bedoel je of een vis persé met zijn tweeen moet zijn? het is leuk om naar te kijken, dat brengt gezelligheid altijd beweging als je het aquarium met kasteeltjes etc. inricht kan het heel leuk zijn, ligt aan de soort visjes. of die alleen kan zijn? veel vissen zijn school-dieren die leven graag in groepjes van meerdere vissen te gelijk.

Antwoorden (5)

als jij het gezellig vindt ermee te praten, zou je het zo kunnen noemen. Maar officieel zal hij er niet onder vallen
11 jaar geleden
De meeste vissen niet,(al leven ze soms wel in groepen ter bescherming voor andere soorten) en hebben ook geen enkele interesse voor mensen.Een voorbeeld is de goudvis die mensen houden in een kom.:(.Vissen zoals de dolfijn walvis zijn wel gezelschapsdieren,ze zoeken elkaars gezelschap en tonen soms ook interesse voor mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elk dier wat je houdt voor gezelschap wordt onder gezelschapsdieren verstaan dus ook de vis!

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry was vergeten de bron te vermelden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ligt eraan wat je onder gezelschap verstaat.

vissen kan je niet even op schoot nemen om ff te knuffelen, en interactie is er over het algemeen ook niet (buiten de voertijd om)

als je een aquarium hebt staan omdat het een hobby is en zo gezellig staat in je huis dan kan je het idd hieronder scharen denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Vis heeft geen besef. Hoewel een vis voor jou als persoon misschien wel een gezelschapsdier kan zijn.