Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen aan diaree bij een konijn?

Ik weet wel dat ze het krijgen door bijv. nat gras

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
898
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
diarree is best gevaarlijk voor konijnen. Wacht niet te lang met naar de dierenarts te gaan, anders kan het te laat zijn. Geen sla geven en geen kool.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zijn het van die plakkerige worstjes, samengekoekte keutels? Geef een dagje geen verse groentjes, enkel water en veel hooi. Als het aanhoudt, ga je best naar de DA. Eet je konijntje nog goed? Als het 24u niet eet kan de spijsvertering niet meer op gang worden gezet en kan je konijntje sterven, maar als het nog eet is er waarschijnlijk niets ernstigs aan de hand :)
Mijn nijntjes hebben zo nu en dan eens een dagje plakpoep als ik ze wat veel groenvoer heb gegeven. De volgende dag is dat meestal gewoon in orde. Eén keer duurde het een paar dagen, toen ben ik naar de DA geweest en bleken ze een darmbacterie te hebben. Dus als het aanhoudt: naar de DA, eerst gewoon een dagje, of misschien twee, enkel water en hooi geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee heel erg bedankt :-)
als je weet dat het NIET aan het voedsel ligt dan kan je het beste naar de dierenarts gaan.

er kan sprake zijn van een infectie, bacterie, zwelling en eventuele andere oorzaken.

pas als je weet wat de diarree veroorzaakt kan je deze op een juiste wijze verhelpen.

paardemiddeltjes die bij elke diaree dé oplossing zijn bestaan dus helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding