om haar te fixeren.
de paring bij katten is geen romantische aangelegenheid.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje rieneke. Je bent echt een kattenspecialist ;)

Andere antwoorden (4)

Dit hoort bij het paringsritueel dat het mannetje het vrouwtje in haar nek bijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is waarom, dat het erbij hoort lijkt de vraagsteller al te weten
Moederkat pakt haar kleintjes in de nek om ze te corrigeren of terug.te.brengen naar het.nest alzo je goed oplet zie je dat het.katje zijn staart en achterpoten optrekt en helemaal rustig wordt.

Als jij dit later als mens.bij je kat doet heb je hetzelfde effect.

Als een kater dit doet bij een poes dan heeft zij minder de neiging om weg te lopen en is het makkelijker om te paren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De nek is een erogene zone.

Ook bij de mens. Als je als man een vrouw voorzichtig in haar nek bijt ervaart zij dat als aangenaam.
Als ik vraag wat zij dan voelen zeggen ze meestal dat het een soort oergevoel is.

Toegevoegd na 1 uur:
De kat blijft stilzitten omdat zij de beet in haar nek als aangenaam ervaart.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min! Bij katten komt geen romantiek of plezier bij het paren kijken. Suggereer je nou dat je het je katten hebt gevraagt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paren bij katten is niet voor de lust, maar om meer van de soort te krijgen, dus net als wat bijvoorbeeld de katholieke kerk zegt: niet voor de lol maar om te vermeerderen !
Edraket
11 jaar geleden
De kat blijft stilzitten omdat zij de beet in haar nek als aangenaam ervaart. Rieneke noemt dit in haar antwoord hierboven fixeren.
Ik leg uit hoe het fixatiemechanisme werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je spreekt jezelf tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klink er leuk maar sorry ik ben het ook niet mee eens. Een kat paart alleen om zich zelf voort te planten. Niet om net zoals bij een mens een fijn samenzijn te hebben.
Edraket
11 jaar geleden
Leg eens uit, waarom ik mezelf tegenspreek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je vergelijkt mens/kat, erogene zône/genot, daarna haal je rieneke/fixeren erbij, terwijl rieneke onmiddellijk zegt dat het geen romantische aangelegenheid is. de volgende alinea's - jouw tekst - klopt niet, is niet juist ! "Ook bij de mens. Als je als man een vrouw voorzichtig in haar nek bijt ervaart zij dat als aangenaam.
Als ik vraag wat zij dan voelen zeggen ze meestal dat het een soort oergevoel is." "De kat blijft stilzitten omdat zij de beet in haar nek als aangenaam ervaart."
De kater wil er zeker van zijn dat die poes zich niet nog eens door een andere kater in de nek laat bijten zodat zijn zaad het rijk alleen heeft.