Op welke leeftijd kan ik de kattenkrabpaal vervangen voor een grotere? Mijn kitten is sinds gister 12 weken!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Is het een mini krabpaal dan? Speciaal voor kittens?

Je kat is 12 weken, da's piepjong.( Feitelijk nog maar net oud genoeg om bij moeder vandaan te gaan)
Voorlopig hoef je niks te vervangen voor zo'n kleintje.

Als je kat minder interesse gaat tonen voor de krabpaal (speeltjes, mandje, knuffeltje, etc) is dat een teken dat hij aan verandering of vernieuwing toe is.

Ik zou me er voorlopig helemaal geen zorgen om maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gefeliciteerd ! je kitten was gisteren jarig:
12 weken = bijna 3 maanden...
dit katje is met zijn 12 weekjes nog heel erg jong en als je nu een krabpaal hebt waar hij in klimt en mee speelt, prima, maar ik zou nog wel even wachten met een grotere paal... misschien als hij richting een jaar is, maar dat merk je wel... als het wat minder rustig in en om de krabpaal is met rennen, er in springen en en af springen......! een exacte datum of leeftijd is daar niet voor te geven, je kunt het misschien beter nog een beetje aankijken !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo jarig? Drie maanden beslaan 13 weken en is 1/4 jaar
een kat moet zich in volle lengte uit kunnen strekken om te krabben.
ook moet de krabpaal voldoende stevig staan.
mocht je zo'n kittenkrabpaaltje op voet hebben, dan zal die over een paar maanden niet meer volstaan.
veel katten waarderen trouwens ook een cocosmat om horizontaal te krabben, maar zie dit als extra, niet als vervanging voor een verticale paal.
Rieneke1