Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik hamstervoer aan mijn cavia geven ?

Ik heb de verkeerde hardvoer gaan halen voor mijn cavia's in plaats van caviavoer heb ik hamstervoer gekocht. nu is mijn vraag kan een cavia hamster voer ook hebben ik heb hier ook nog cavia voer liggen zou ik het kunnen mengen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan. Kijk naar de samenstelling op de verpakking. Hamsters eten namelijk van nature ook insectjes. In hamstervoer kunnen dus ook dierlijke eiwitten e.d. verwerkt zitten, maar het hoeft er niet in te zitten, want hamsters kunnen ook leven op een plantaardig dieet.
Cavia's zijn echter absoluut herbivoor en kunnen dierlijke eiwitten niet goed verwerken en kunnen dan last van hun darmen krijgen.
Als het puur plantaardig hamstervoer is kan je het gerust geven, maar zal je zoals eerder gezegd, aanvullend vitamine C moeten geven of extra groente met een hoog vitamine C gehalte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, in principe kan je je cavia ook hamstervoer geven.
echter: voor de benodigde vitamine C, zal je zijn voer dan wel aan moeten vullen met caviavoer. en dan de komende tijd wat vaker een appelpartje, andijvieblaadje etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Andijvie zit niet zo veel in net als water. Neem liever stukjes paprika of vitamine c pilletje ( een halve) doe ik ook altijd en mijn ene vind het heerlijk de ander vertikt het te eten dus eet de ander haar stukje op ;) verschilt dus erg per cavia
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit geen vitamine C in andijvie... Wel zit er veel vitamine B11, magnesium, calcium, fosfor en kalium in!
Dus zeker niet slecht voor ze. Altijd beter dan iets als sla of komkommer!!!
Ja hoor, ik heb ook altijd van alles en nog wat aan mijn cavia's gevoerd. Kippenvoer, schapenbrokken oud brood, dat soort voer. Vinden ze prima, zolang je er ook maar wat groente en/of vers gras bij voert vanwege de vitamines.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding