Hoeveel moet een kitten van 8 weken eten? Ze word morgen 9 weken,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan zit ze toch nog bij de moeder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, bij 8 weken mogen ze al weg bij dr moeder,
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij word eerder 10-12 weken oud geadviseerd, omdat dan de socialisatie plaatsvind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze drinken en sabbelen sowieso nog tot een week of 10-11. 12 tot 15 weken is - ook qua socialisatie - de beste periode om het nest te verlaten. De moeder verdraagt ze dan vaak ook niet meer, en ze kittens kunnen zonder hun vertrouwde omgeving elders makkelijk wennen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat was het, bedankt.

Het beste antwoord

Kittens mogen zoveel eten als ze op kunnen,dus gewoon het bakje steeds vullen,ze stoppen vanzelf wel als ze vol zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!! Sorry voor late reactie haha!

Andere antwoorden (3)

Als het goed is weet degene die het nest op de wereld heeft gezet (althans, de eigenaar van die poes) dat precies, want een kitten van 9 weken moet nog zeker 3 weken bij de moeder blijven. Haal je de kitten toch te vroeg in huis, dan zal de eigenaar je dat bij de overname normaliter precies vertellen, ook welk merk hij krijgt en hoe hij op verschillende soorten voer reageert en dergelijke.

Maar kittens eten eigenlijk gewoon naar behoefte. Op de meeste merken voer staat wel hoeveel ze mogen hebben per kilo lichaamsgewicht, maar dat zijn gemiddelden, en ze zullen eten naar behoeften. Mijn kittens aten (en poepten) met 12 weken bijna het dubbele van wat ze nu met 6 maanden eten (en poepen), want hoe jonger ze zijn, hoe harder ze groeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een kitten van rond de 6 tot 8 weken krijgt (wat eigenlijk veel te vroeg is), heeft het nog 4 of 5 keer per dag eten nodig:
1 keer per dag pap van rijstebloem met kittenmelk.
3 keer per dag kittenblik.
Hiernaast kittenbrokken met altijd een verse bak water. De brokjes kun je eventueel weken in warm water. Zo leren ze de smaak kennen.
Dit doe je tot ongeveer 12 weken.
Hierna overgaan op 3 maaltijden per dag tot de kat een half jaar is.
Omschakelen naar gewone brokken in plaats van kittenvoer kan al vanaf 6 maanden, de kat wordt dan al wat rustiger en krijgt anders teveel voedingsstoffen binnen die hij niet meer verbruikt.
Nu ook overgaan op 2 keer per dag eten.
Brokjes mogen altijd klaar staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eigenlijk gewoon een bakje neerzetten met zachte brokjes etc.
Anders dan honden eten katten gewoon tot ze geen honger meer hebben.
Maar doe niet gewone melk bij kattenbrokjes om ze zacht te maken want melk is slecht voor volwassen katten, maar ik ken iemand waarvan (wel maar een 5 weken oude kitten) is doodgegaan door melk zelfs verdunt met water.