hoe train ik mijn gekke kleine hond weg te blijven bij loslopend konijn?

ik heb een grote tuin waarin mijn konijn los loopt hierdoor kan mijn hond de tuin niet in hoe train ik mijn hond bij konijn weg te blijven

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan je alleen doen om hem nog iets aantrekkenlijkers aan te bieden dan jouw konijn. Dus iets wat hij lekker vindt qua eten of om mee te spelen (favoriete speeltje). Beloon hem hiermee als hij niet achter het konijn aangaat. Na een tijdje kan je de beloning stoppen. Maar het blijft lastig, tís wel zijn instinct.

Als je dan toch zo'n grote tuin hebt waarom baken je dan niet een deel af zodat beide dieren ongehinderd in 'hun' deel van de tuin kunnen ravotten? Je zou dat afgebakende gedeelte met een poortje kunnen afsluiten als de hond in de tuin komt en het gewoon open laten als de hond binnen zit. Zo heeft het konijn tijdens de afwezigheid van de hond toch nog de hele tuin voor zich. Volgens mij is dat zowat de enige oplossing waar zowel jij als beide dieren naar hartelust plezier aan kunnen beleven. Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100