hoe train ik mijn gekke kleine hond weg te blijven bij loslopend konijn?

ik heb een grote tuin waarin mijn konijn los loopt hierdoor kan mijn hond de tuin niet in hoe train ik mijn hond bij konijn weg te blijven

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor ras is je hond? Kun je het konijn dan niet in een hok doen als je hond in de tuin is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is bijna onmogelijk, als je de hond niet afleid zal zijn instinct het over nemen. Tegen instinct valt bijna niet op te trainen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dan toch zo'n grote tuin hebt waarom baken je dan niet een deel af zodat beide dieren ongehinderd in 'hun' deel van de tuin kunnen ravotten?
Je zou dat afgebakende gedeelte met een poortje kunnen afsluiten als de hond in de tuin komt en het gewoon open laten als de hond binnen zit. Zo heeft het konijn tijdens de afwezigheid van de hond toch nog de hele tuin voor zich. Volgens mij is dat zowat de enige oplossing waar zowel jij als beide dieren naar hartelust plezier aan kunnen beleven. Succes ermee!
Summo
11 jaar geleden
Ik vraag me echt af wat je hoopt te gaan doen met de trainingsprogramma's die er mogelijk komen.
Stel iets spreekt je aan en het lijkt te werken wat dan? Ik wil maar zeggen, ik ken een hond en die is getraind geen eten van tafel te pakken. Beest is best goed opgevoed want 9 van de 10 keer pakt hij niks, maar ja die ene keer dat hij het wel doet..... Jij hebt maar 1 konijn snap je hem?

Antwoorden (1)

Dat kan je alleen doen om hem nog iets aantrekkenlijkers aan te bieden dan jouw konijn. Dus iets wat hij lekker vindt qua eten of om mee te spelen (favoriete speeltje). Beloon hem hiermee als hij niet achter het konijn aangaat. Na een tijdje kan je de beloning stoppen. Maar het blijft lastig, tís wel zijn instinct.