Onze kat krijgt het voor elkaar zijn onderkaak onder zijn bandje te haken. Wat kan ik doen?

Hij heeft al 2 verschillende bandjes gehad, met riempje en elastieken stof en één met een veiligheidssluiting die vanzelf opengaat beide versteld naar 2 vingers ruimte. Nu hebben wij graag dat hij een belletje draagt omdat je je anders dood schrikt. Wat is de oplossing? Moeten wij de bandje enorm los doen of juist heel strak of is er een andere oplossing. Zowieso valt het riempje helemaal af omdat hij daar zonder ons achter blijft hangen. Veiligheidssluiting gaat vaak pas open na wat gedoe van onze kat.

11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees mooi even mee want ik heb dus ook zon kat die zijn halsbandje om zijn onderkaak krijgt en hij krijgt alle bandjes los. Hij heeft er nu geen om omdat ik t gevaarlijk vind. Mijn oudste kat heeft er zo eentje met een sluiting die losklikt als er teveel druk op komt en die houd hem wel normaal om.
loginabcde
11 jaar geleden
'gelukkig' is mijn kat niet de enige, gelukkig tussen aanhalingstekens. Mijn kat krijgt echt alles voor elkaar namelijk

Antwoorden (2)

je zou je kat een riempje om kunnen doen die ook nog een onder de buik door gaat.. dat lukt hem echt niet om zijn kaakje eronder te krijgen...

Toegevoegd na 3 minuten:
een tuigje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als dit gebeurt zit het bandje echt te los.
je moet het zodanig strak doen, dat je er net twee vingers tussen kan wurmen.
op de ambu kom ik vaak katten tegen met enorme wonden door een bandje in de bek of onder de oksel.
ik vind het ondingen, die bandjes, geef mij de chip maar!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mijne zijn gechipt en komen niet buiten maar ik heb ze een bandje om zodat ik hoor waar ze zijn :)
loginabcde
11 jaar geleden
dat heb ik ook inderdaad ik hoor ze graag ook omdat het een soort spook is dat overal zit.. Mijn kat is nog een beetje in de groei, 8maanden. Beter dan wat strakker zetten en af en toe verstellen? Bij 2vingers gebeurt het dus ook al.