Wat is dit in mijn konijnenhok!?

Hoi,

Ik heb 2 konijnen, een gecastreerde ram en een vrouwtje.

Sinds kort zie ik allemaal wit spul binnen in het hok op de muren. Weet iemand wat dit is? Heb er een foto bij geplaatst.

Bedankt alvast :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit hier een beetje te grinniken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihihihihi

Antwoorden (3)

Hebbje geen bloedluis spray gesprayt in het hok want dat kleurt wit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat het van de ram komt omdat hij de voedster wil dekken,maar het kan ook een blaasprobleem bij één van je konijnen zijn.

Als er ook wittig spul in de urine zit,dan zou je even de urine moeten laten controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij gewoon urine. Waarschijnlijk van het rammetje. Dat heet sproeien. Al springend in de lucht, urineren ze dan. Dat doen ze om hun territorium te markeren.
Ook gecastreerde rammen doen dat vaak nog. De witte kleur is op zich ook niet vreemd. Gezonde konijnen scheiden een teveel aan calciumkristallen uit via het niersysteem, wat de urine een kalkachtig of ondoorzichtig aspect kan geven.