Zijn er liedjes om je katten te laten ontspannen?

Ik zoek een muziekje om mijn katten te laten ontspannen.
Wat voor muziek heb ik dan nodig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
??
Katten zijn geen mensen he...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij katten kan een rustig muziekje ook helpen om te ontspannen!
Powergen
11 jaar geleden
Misschien willen ze niet eens ontspannen? Denk dat ze dat wel uit hun zelf doen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, hou toch op. Behandel katten gewoon als beesten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Mijn katten zijn al zo lui en relaxed, die hebben dat niet nodig.
Ritsuka
11 jaar geleden
Als katten stress hebben, is het vaak een probleem in de omgeving, DAT moet je aanpakken om ze te laten ontspannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat heeft stress vanwege hartklachten. En heeft daar medicijnen voor. Het is voor haar erg moeilijk om te ontspannen. Dus bliets ga nu niet lopen zeuren dat ik mijn kat anders moet behandelen. Het was gewoon een vraag.
Ja weet ik veel misschien kon ik haar leven wat extra rust geven met wat rustige muziek. Zo'n rustig leven heeft ze namelijk niet met haar hartklachten.
Powergen
11 jaar geleden
Ik las dat je kat 14 is en nu hartklachten heeft.
14 jaar is voor een kat een hele mooie leeftijd, als je kat last heeft van die hartklachten en/of stress denk ik beter dat je haar een spuitje kan geven voordat het straks nog erger wordt voor haar. En dat gun je haar niet neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze heeft behalve die stress er helemaal geen last van.
En ik hou veel te veel van haar om haar zomaar in te laten slapen.
en trouwens de kat van mijn vriendin is laatst 19 geworden en leeft nog dus.
Powergen
11 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je het moet doen, ik adviseer je ook niet. Alleen sommige zijn zo gehecht aan hun huisdieren dat ze niet door de ogen van de kat kunnen kijken. Kijk ik ken je niet, ik neem aan dat je wel door de ogen van je kat kan kijken maar sommige mensen doen dat niet en dat vind ik juist heel zielig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat snap ik. Maar mijn kat heeft alleen last van de stress meer niet.
En ze geniet trouwens nog volop van het leven, lekker buiten spelen, slapen, enz. en de pillen helpen ook een beetje tegen de stress.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(en af en toe wat roven van het aanrecht doet ze ook erg graag XD) Dat heeft ze net namelijk gedaan. XD
Powergen
11 jaar geleden
Ach.. dan is het goed ;)

Het beste antwoord

Er zijn diverse cd's en playlists te horen, waar muziek op staat om katten te laten ontspannen. Zie bijvoorbeeld http://www.examiner.com/article/pet-music-may-help-dogs-and-cats-relax-and-fall-asleep en http://www.deezer.com/en/music/the-cat-whisperer/relaxation-music-for-cats-133400.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Katten zijn van nature rustig en hebben niet speciaal iets met muziek.

Als je katten toch onrustig zijn, zou ik ze geen muziek laten horen, maar ze wat te doen geven: maak van aluminiumfolie een prop en laat de katten ermee spelen. Ze gaan er als een gek achteraan rennen, kunnen ze hun energie lekker kwijt.

Of koop een speeltje aan een touw, iets dat glinstert en alle kanten opspringt en waarmee je ze kan lokken. Vinden ze ook leuk, is net een soort muizenjacht!

Na een half uur uitbundig spelen zijgen ze uitgeput neer op de bank..;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja..
Maar dat gaat niet werken met mijn kat, mijn kat heeft totaal geen interesse in spelen.
Ze snapt niet eens hoe ze moet bijten en krabben.. XD.
Zo'n schat van een kat is het XD.
(ze is al een wat ouder dametje van 14 en heeft daarom geen interesse in spelen)
nou bij hard rock worden ze wild maar als je klassieke muziek draait dan kalmeren ze
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor als je er in gelooft: classic music for cats...