Hoe kan het dat onze vogeltjes, heelt hun jongen doodmaken?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze broeden ze wel gewoon uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je iets meer info geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze broeden de eitjes wel gewoon uit, maar als ze zijn uitgekomen, zijn ze met een paar dagen dood. Dat doen ze zelf ze zitten allebei ook in het broedhokje

Het beste antwoord

ik weet niet of jou vogels dit voor de eerste keer doen.
bij de eerste keer kan het komen door onervarenheid.
ze weten dan meestal ook niet goed hoe ze hun jongen moeten voeden.
vaak vertrappen ze hun jongen ook of ze worden platgedrukt door een van de ouders die boven op hen gaat liggen.

er kan ook sprake zijn van inteelt maar ik denk niet dat jij familie met elkaar laat paren.

bij inteelt kan het genetische materiaal van je dier verstoord zijn.
het zijn namelijk ouders met de zelfde genen die dan ook weer de zelfde genen aan hun jongen doorgeven.
je kunt hierdoor afwijkingen krijgen in verschillende lichaamsdelen.
een afwijking in de longen bijvoorbeeld kan fataal zijn.

ik denk dat het voornamelijk onervarenheid is.
probeer de jongen bij te voeren met speciaalvoer uit een dierenspeciaalzaak of nat gemaakt eivoer met vitamine druppels er in.

bij de dierenspeciaalzaak kun je je laten informeren over welk soort voer jou jongen nodig hebben en hoeveel.

door de jongen bij te voeren geef je de ouders langer de tijd om uit te zoeken hoe ze hun jongen het best kunnen opvoeden.

Succes!