Wie kan een tatoe bij een hond in het oor aflezen om de eigenaar te achterhalen?

Bij familie is een Herder aan komen lopen met een tatoeage in zijn oor. Waar kun je die laten aflezen om de eigenaar te achterhalen? De politie, dierenasiel en een vermissing op internet zetten, is al gebeurd. Tot op heden geen enkele reactie.

12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (6)

Je kunt het nog proberen bij een meldpunt van Amivedi.
http://www.amivedi.nl/
bamibal
12 jaar geleden
joro
12 jaar geleden
Bedankt! De hond heb ik vorige week al op deze site gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal Cica.
Bel de dierenambulance, die hebben een apparaat waar de chip, waarschijnlijk heeft hij die, uitgelezen kan worden.
dan is de rechtmatige eigenaar waarschijnlijk ook bekend.
zoniet kunnen ze je in ieder geval verder helpen.
succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de hond nog getatoeëerd is heeft hij waarschijnlijk geen chip
gelukkig zien we nog maar zelden een tatoeage in het oor sinds het chippen in opkomst is.
zulke tatoeages zijn na een aantal jaren onleesbaar geworden, en ook hoeven de orginele gegevens al lang niet meer te kloppen.
ik denk dat je er niets mee kan.
is er gecontroleerd of de hond misschien ook gechipt is?
verder raad ik je aan de hond ook aan te melden bij amivedi gezien deze organisatie landelijk werkt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Tegenwoordig kan de dierenarts een chip uitlezen maar een tatoeage is wel iets moeilijker.
De enigen die dat zouden moeten weten is de Raad van Beheer op Kynologisch gebied.
Zie op deze site: http://www.raadvanbeheer.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Je moet inderdaad bij raad van beheer zijn,ik denk alleen dat de tatoeage bijna niet meer te lezen is.
Je zou hier ook eens kunnen kijken,misschien zit hij daar bij want ik denk dat de tatoeage ook voor 'kenners' onleesbaar is geworden als je het zelf niet kunt lezen.

http://vermist.overhonden.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de dierenarts je wel verder kan helpen.