Hallo, is er iemand die een remedie heeft of kent tegen een heftige verharing van de kat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi beest!

Het beste antwoord

de voeding die een kat krijgt, weerspiegelt zich in z'n vacht.
geef dus voer van goede kwaliteit, geen meuk uit de supermarkt.
verder kan wat zalmolie over het eten helpen, dat is goed voor huid en haar.
ook hanteer ik aan het begin van de ruiperiode de furminator; je haalt zo al enorm veel haar weg.

realiseer je verder dat de rui een natuurlijk proces is, dus helemaal voorkomen gaat je niet lukken.
wel kan je de rui met bovenstaande maatregelen flink beperken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je een natuurlijk proces willen beperken, kijkende naar het welzijn van de kat?
Rieneke1
12 jaar geleden
ruien is wel natuurlijk, maar katten die niet in goede conditie zijn kunnen blijven ruien.
dat is ook weer niet de bedoeling.
en of de kat de haren om zich heen laat vallen, of dat je ze met de furminator weghaalt, maakt voor de kat geen verschil.
rui is dus natuurlijk, maar het doet het welzijn van de kat geen kwaad om goed voer te krijgen en geborsteld te worden.
wat ik wil beperken is niet de rui, maar wel een overdreven rui.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke : wat is een furminator...?
Rieneke1
12 jaar geleden
http://www.petsplace.nl/minder_haar_in_huis_met_de_furminator/a/minder-haar-met-furminator
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke : dankjewel, wij hadden vroeger een hele goede borstel voor perzen, werkte perfect.

Andere antwoorden (3)

Momenteel zijn bijna alle dieren met een vacht of veren dek in de rui of komen dat binnenkort.
Zo raken ze hun dikke wintervacht kwijt.
Even geduld dus, dit gaat weer over.
Overigens gebeurt dit twee keer per jaar, in de herfst en in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kat elke dag even buiten borstelen wil vaak wel helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joke, bijn alle artikelen die in TV programma's getest worden , worden gewonnen door Aldi of Lidl. Dus je kan met 'n gerust hart jouw voer daar kopen . Zowel mijn honden als katten werden heeeel oud met dat voer. IK HEB GEEN AANDELEN VAN DE FIRMA'S . iK SCHRIJF DIT UIT DIERENLIEFDE. Mijn huidige hond ,zie foto , 'n Rottweiler , ziet er prachtig uit, en is al 13 jaar. Maar zoals je kunt zien op de foto , wordt hij ook regelmatig goed onderzocht door een van de poezen.