Hoe laat ik mijn kat zo snel mogelijk plassen?

Ik moet vanavond een buisje met plas naar de dierenarts brengen voor onderzoek. En ik wil haar dus zo snel mogelijk laten plassen.
Ik heb haar al opgesloten in de badkamer met de kattenbak en wat van dat speciale kattengrind er in. En een drinkbakje en een voerbakje (met eten en drinken).
Ze zit daar denk ik wel al even (3 kwartier tot een uur).

Ze is bang en mauwt de hele tijd.
Het liefst zou ik haar er uit halen, maar ik moet dat buisje met haar plasje er in vanavond echt naar de dierenarts brengen.
Ik ben bang dat als ik haar er uit haal dat ze dan buiten gaat plassen.

Moet ik haar dan toch nog maar even laten zitten of
moet ik nu iets anders doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

geef haar naast haar water een bakje water met een scheut koffiemelk. geef geen brokjes maar natvoer, met nog wat warm water er overheen. als je koolvis oid in de vriezer hebt, trek hier dan even een bouillon van, is zo gebeurd. mocht het plassen niet lukken, dan kan de dierenarts de volle blaas aanprikken, en zo urine verkrijgen. klinkt heftig, maar valt reuze mee. succes!

Beter had je haar eerder in de badkamer gezet, maar wellicht had je geen andere keuze. Katten plassen niet zo vaak dus het is hopen dat ze nog wat moet doen voor je naar de DA gaat. je kunt haar beter in de ruimte laten waar ze normaal ook mag komen en daar de "speciale bak" neer zetten. onder deze gestreste omstandigheden neemt jou kat niet de tijd om eens rustig te gaan plassen. Dus deuren dicht, zodat ze niet naar buiten kan en hopen dat ze nog gaat plassen.

Mijn kat heeft dat ooit een tijd volgehouden, ben met hem in de badkamer gaan zitten wat zijn stress al verminderde. Hij wou en zou niet plassen, dus in wanhoop een schaaltje gesteriliseerd, de gewone bak gepakt en in de badkamer gezet, en jawel: meneer dook erop af, ging piesen, ik het schaaltje in de straal gehouden en hoppa, met het pipetje opgezogen en naar de dierenarts. Misschien is dat nog een optie als het nog steeds niet gelukt is. Hopelijk valt de uitslag mee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100