mijn kat met fiv is verkouden is het slim om met hem naar de dierenarts te gaan?

Hey mijn kan heeft fiv(katten aids) en hij is verkouden (hij niest en heeft een snotneus) kan ik dan beter met hem naar de dierenarts gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Jij kent je huisdier het beste, jij weet hoe hij normaal reageert, is hij minder levendig, drinkt of eet hij minder of anders dan normaal, slaapt hij meer of minder dan normaal, dan zijn dat allemaal redenen om hem na te laten kijken, ga dus op je eigen gevoel af of hij wel of niet naar de dierenarts moet, bij twijfel kun je altijd even bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hangt er van af.
waarschijnlijk heeft je kat niesziekte; een virus wat de kat zelf moet overwinnen.
zolang het snot helder is, zou ik niet naar de dierenarts gaan.
als het snot echter gelig of groenig is, dan is er een bacteriele infectie bijgekomen, en heeft antibiotica wel degelijk zin.
je zou met je dierenarts kunnen bellen, en vragen of het hem zinvol lijkt je kat lysine te geven.
de werking hiervan is bij de herpesvariant van de niesziekte bewezen.

hou je ook in de gaten dat je kat goed blijft eten?
verwarm het natvoer wat, zodat de geur beter vrijkomt, of geef sterk geurend voer zoals tonijn.
beterschap voor je katje!
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
een inenting tegen niesziekte kan je vergelijken met een griepprik voor mensen.
het is geen garantie dat hij niet niesziek wordt; alleen heb je na vaccinatie er een grotere kans op dat de besmetting mild verloopt.
je kat hoeft niet buiten te komen om niesziekte op te doen.
JA!!! Zeker doen want een FIV kat heeft toch al minder weerstand!