Wat te doen als mijn hond roos heeft?

Het is een american stafford en hij is zwart en elke keer als ik hem geborsteld heb heeft hij veel roos en weet niet hoe ik dat kan bestrijden. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (3)

Dan heeft hij een droge huid iedere dag een theelepeltje olie door z'n eten dan komt alles goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
@anna ik zie jouw plus niet?
ikzelf zou trouwens kiezen voor visolie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helpt dat ook bij katten? Mijn kat heeft daar ook last van...
Rieneke1
12 jaar geleden
jazeker moros, je kan visolie capsules van het kruidvat gebruiken, of zalmolie uit de dierenspeciaalzaak.
hartstikke goed voor huid en vacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zalmolie uit dierenzaak ? Kruidvat verkoopt ook zalmolie capsules .
Rieneke1
12 jaar geleden
kijk eens aan, keus zat dus! ;)
Tegen roos voor je hond kun je geschoond schapenvet met zeewier kopen, advies van mijn dierenwinkel. Het zijn bonbons 40 stuks in een doos van het merk Biofood. Dit werkt echt heel erg goed, mijn hond heeft er helemaal geen last meer van.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.biofooddiervoeding.nl/honden/vetten/61/bonbons-zeewier-maxi.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roos bij honden kan verschillende oorzaken hebben. Afhankelijk van de oorzaak zal dus ook de behandeling hiervoor aangepast moeten worden. Hoewel de oorzaak niet altijd gevonden kan worden. Het kan door (verkeerde) voeding komen. Goedkopere (supermarkt) voeders geven vaak problemen met de huid. Een tekort aan essentiële vetzuren kan huidproblemen geven. Zoals al eerder genoemd kunnen hiervoor voedingssupplementen gegeven worden. Goede middelen zijn bijvoorbeeld Megaderm, GLA olie of Viacutan.
Is de schilfering een allergische reactie op voeding, dan zal de hele voeding aangepast moeten worden naar een hypoallergeen dieet (en dus ook alle tussendoortjes, koekjes, kluifjes etc). We zien heel vaak dat Staffords last heb van voedselallergie.
Huidschilfers kunnen echter ook veroorzaakt worden door een hormonale onbalans, schimmels of parasieten. Dit zal door een dierenarts onderzocht en vastgesteld worden. Ieder vereist een eigen medicinale aanpak.
Er is ook een nieuw anti-roos middel op de markt. Dermoscent pipetten. Deze bevorderen het huidherstel, werken vochtinbrengend en gaan schilfering tegen. Virbac heeft ook verschillende shampoos in het assortiment die dit doen. Allen verkrijgbaar bij de dierenarts.