Wy zyn met onze pup 7weken jong,van t een op andere moment over gegaan op andere brokken,nu is ze erg aan de diarree,weet iemand hoelang dit aanhoudt?

De fokker is vergeten het voer mee te te geven, dus er zat niets anders op dan gelijk over te stappen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Onze pup is een kruising, mechelse herder, amerikaanse bulldog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor pup heb je..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de dierenarts.

Antwoorden (5)

Morgen de fokker bellen of je het voer kunt halen, zorg dat de pup voldoende vocht krijgt zodat hij niet uitdroogt

Toegevoegd na 1 minuut:
En als antwoord op je vraag, nee ik weet niet hoelang het aanhoudt
12 jaar geleden
Het beste is om toch te vragen aan de fokker welke brokken hij gaf.

Wij gaven onze pup in het begin altijd de brokken van Fokker. Deze worden ook door vele fokkers gebruikt en nooit problemen mee gehad. Is er speciaal voor pips (wel heel prijzig maar kwaliteitsvoer)

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon last heeft van dunne poep en dit niet door de brokken komt. je kunt hem dan ipv brokken rijst geven met goed gekookte kip. Vaak wordt hier zijn poep binnen 2 dagen weer normaal van (tenminste bij die van ons wel)

Kijk ook uit dat je hem niet te veel kaas..koekjes enzovoorts geeft. hier kunnen ze ook dunne poep van krijgen.

Toegevoegd na 1 uur:
Pups komen in een nieuwe omgeving en maken nieuwe dingen mee. ook eet hij dingen die hij bij de fokker niet gewend was.. hier kan het ook aan liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1x overstappen op ander voedsel is inderdaad niet oke. Maar soms kom je in situaties waar je niets aan kunt doen zoals deze. Ik kan je 2 tips geven, even langs de dierenarts daar hebben ze lichtverteerbare voeding. Dit is vaak al prettig voor de pup om zijn maag wat rustiger te krijgen. En kan je dan ook adviseren welke brokken te nemen, deze een aantal weken volhouden en als het dan te duur wordt dan kun je langzaam afbouwen(mixen) met de nieuwe brokken. Als dat niet lukt, kun je voor of na het eten wat water met brinta maken, niet te veel! Dit maakt de ontlasting wat steviger en compacter en de rust kan dan weer wat terug keren. Veel succes en ps let op dat de pup goed blijft drinken. Veel plezier met de kleine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar dagen!
Let op dat ze voldoende drinkt!
Doe wat ongewassen, gekookte rijst MET het koude/lauwe kookwater door de brokken ... dat stopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei dat is niet best en vooral niet voor een pup.

De fokker bellen welk merk hij geeft en dit zelf kopen in je eigen buurt,het wil niet zeggen dat de diarree dan ineens over gaat want het leed is al geschied.

Wat rijstewater door de brokken en als drinken geven wil vaak helpen,je kunt ook wat rijst door z'n brokjes doen,helpt dit niet en heeft hij morgen nog diarree dan toch even de dierenarts bellen,je krijgt dan misschien Finidiar.

Als je overgaat op een ander voer dan moet je dit mengen.
De eerste drie dagen 75 % eigen voer en 25 % ander voer,dan weer drie dagen 50 % eigen voer en 50 % ander voer,hierna weer drie dagen 25% eigen voer en 75 % ander voer.
Op dag 10 kun je dan volledig het nieuwe voer gaan geven en op deze manier is de pup langzaam gewend aan het nieuwe voer.

Veel plezier met je pup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat het al over is... Maar meestal duurt dit een dag of 2. Wat je kunt doen is de pup op vers vlees (niet uit blik) zetten. Met name pens dit is goed voor de darmflora en help vaak beter als gekookte rijst met gekookte kip.