Kattenbandje kopen?

Ik zou graag een kattenhalsbandje kopen maar ik ben bang dat ze ergens met het bandje blijven achter hangen. Ze leven namelijk voor een groot deel buiten en ik wil niet dat ze ergens blijven achter haken. Suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

liever niet, het is beter je katten te laten chippen.
katten kunnen zichzelf ophangen aan hun bandje.
het gebeurt niet vaak, maar het zal maar net jouw kat zijn.
veel vaker zie je dat de bandjes te los hebben gezeten, waardoor de kat poot of onderkaak erdoor kan wurmen.
dit geeft afschuwelijke wonden.
als je desondanks toch een bandje wil, zorg dan dat het dusdanig strak zit dat je er net twee vingers tussen kan wurmen, en dat er elastiek in zit.
laat je niet verleiden toteen bandje met break-away sluiting, want die kan je per gros inkopen, zo snel verliezen ze die.

liever chippen dus!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd de mijne had het voormekaar gekregen om met der bekje er tussen te komen en toen zat ze vast met der bekkie aan het riempje en het elastiek brak ook niet dus gevaarlijk die dingen gewoon chippen is namelijk het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Er gebeuren veel ongelukken met die ondingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd snap ook niet dat ze nog verkocht worden want chippen is veel beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld,geld en nog eens geld serious78.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, zo werkt het idd, knaken verdienen en mensen wat aansmeren met het idee dat het goed is voor een dier. die bandjes (welke dan ook) zijn gewoon gevaarlijk.
het komt ook regelmatig voor dat er 1 voorpoot tussen komt te zitten (hoe ze het doen weet ik niet, maar ze krijgen het voor elkaar soms) daarbij kan een kat zich ook hangen aan een bandje wat ruimer zit. er is gewoon NOOIT garantie dat een bandje (ook met elastiek of 'veilige sluiting') op het juiste moment én op de juiste manier van de nek afgaat. +1 voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci beaucoup ;)

Andere antwoorden (2)

je hebt goede kattenbandjes waar een stuk elastiek tussen zit zodat als ze ergens achter blijven haken het of kapot of dat ze ze kop eruit kunnen trekken

maar let wel op dat je het bandje niet te strak omdoet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het niet met je eens mijn poes had eens zo bandje om met een stuk elastiek er tussen en ze had het een keer voormekaar gekregen om met der tandtjes er tussen te komen en het elastiekje brak niet dus ze zat gewoon vast met der bekje aan het riempje en moest ik het bandje zelf los maken dus laat staan als ze buiten zijn dan hebben ze een probleem want die bandjes werken niet en knappen niet want dat ik het bandje later in me handen had kreeg ik het ook niet voor mekaar om het te laten breken zo sterk was het bandje en elastiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
ik zou geen halsbandje kopen je kunt je kat(ten) inderdaad chippen. of je kunt ervoor zorgen dat het bandje niet al te los zit maar bijvoorbeeld net goed (zorg er wel voor dat hij niet te strak zit) dan kan je kat zich ook niet ophangen of iets dergelijks.