uiteraard bestaan deze omdat er altijd een dier kan overlijden tijdens de bevalling of vlak erna. het dier kan ook verstoren worden.

dat ze verkocht worden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, om dezelfde reden dat fokkers ook geen moederloze kittens, pups, veulens, kalfjes etc in de handel doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een markt voor is én de wet het niet verbiedt dan wordt het verkocht. Kijk maar eens bij bijvoorbeeld papagaaien, die worden met de hand opgefokt en al verkocht als ze nog met een spuit gevoerd moeten worden, want "dan worden ze lekker tam"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij handopfok gaat het altijd om de laatste weken voor het uitvliegen/uit het blok komen.
overlevingskansen van een vogel zijn dus veel en veel groter op deze manier. het wordt veel gedaan, het mag volgens de wet idd dus m.i. is het niet te vergelijken met een leb lam of leb kalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie ook: http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-Watch/article/detail/3212501/2012/03/01/Bestelwagen-met-113-pups-op-zijn-kant.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
puppy mills vooral uit de voormalige oostbloklanden lappen elke regel aan hun laars. zo ook met de teacup chihuahua's die lekker klein zijn omdat ze gewoon te vroeg bij hun moeder weggaan.
er zijn altijd mensen die geld belengrijker vinden dan het welzijn van de dieren. snap even niet wat het met de vraag te maken heeft maar het idd een groot probleem dat mensen zo met dieren omspringen omdat veel dieren het loodje leggen tijdens het vervoer, of eenmaal bij de mensen die voor de bijl gaan omdat het dier een infectie heeft en hieraan bezwijkt. de vergelijking met vogels verder met de hand opvoeden is natuurlijk heel wat anders: mensen hebben meer belang bij een tam huisdier (vogel) dan een lama die tam is (leeft niet in huis) zo worden lammetjes weleens met de fles opgevoed of bijgevoed, maar gaan net als een lama niet de verkoop in omdat er een markt voor is (wat voor pups dus wel het geval is helaas) tja, je hebt mensen en 'beesten' onder de mensen........
Ja , die bestaan ook . Maar hun overlevingskansen zijn klein .Dierenhandelaren zijn dikwijls zeer gemeen . Ze verkopen ook zieke dieren .Recent zijn op deze , of 'n andere site nog reacties geweest van mensen die pasgeboren huisdieren hebben verkocht .Ik meen dat ik recent bij "Vara-Kassa" of Tros-radar" afschuwelijke dingen daaromtrent gelezen heb . Ik hou veel van dieren , en zou er derhalve NOOIT in kunnen handelen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie ook: http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-Watch/article/detail/3212501/2012/03/01/Bestelwagen-met-113-pups-op-zijn-kant.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pokemon , je bent uit het goede hout gesneden. Ik heb zojuist de ad-site aangeklikt. Het is verschrikkelijk wat mensen doen met dieren.M'n maag draaide om .Fijn weekend met jouw dieren gewenst.