als je een hond gekocht hebt en je hebt geen boekje gekregen bij de huisarts kom je der achter dat het hondje een chip heeft wat nu ?

Toegevoegd na 10 minuten:
de vorige eigenaars weigeren het boekje te geven
dus is mijn vraag meer van kan ik naar de dierenarts toe gaan en dan een andere chip geven zonder de echte gegevens van de vorige eigenaaren

Toegevoegd na 26 minuten:
ze zijn zelf wel naar de dierenarts geweest met het hondje
want de dierenarts kan wel zien wat ie wel en niet gekregen heeft maar ik wil graag het diertje met mijn gegevens getchipt hebben en niet die van de vorige baasjes kan dat zonder toestemming van de vorige baas

Toegevoegd na 45 minuten:
waar ken je zo`n afstandsbewijs halen zodat ik het via de post kan proberen zo de eigenaren geen eigenaaren meer zijn zodat mijn dochter er nog vele jaren gelukkig plezier van heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft de huisarts de chip gevonden???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah ik heb zelf het hondje gekocht en de vorige eigenaars weigeren de gegevens van de hondje te geven
Ivana
12 jaar geleden
Als de oude eigenaren een afstandsbewijs aan je geven, kan je bij de databank de nieuwe gegevens laten invoeren. Je krijgt echter géén nieuwe chip.
Ivana
12 jaar geleden
een afstandsbewijs of bewijs dat het hondje met DIT chipnummer aan jou is verkocht, kan je alleen van de vorige eigenaar krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ik kan niks doen zolang de vorige eigenaars niet mee werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op http://www.chipnummer.nl/ kun je adreswijzigingen doorgeven. dus ook als je nieuwe eigenaar bent gewoon de gegevens veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de hond niet gestolen !! Dus die zgn vorige eigenaar , was die wel de echte eigenaar ? Of u zelf ? En probeert u nu info te krijgen , hoe het legaal te laten lijken .

Antwoorden (3)

Bedoel je, dat je een hond ergens hebt gekocht zonder boekje van de dierenarts? Da's raar?
Je kunt naar je eigen dierenarts gaan en die kan met een speciaal apparaat kijken of je hond een chip heeft en met welk nummer. Maar ik zou zeker de vorige eigenaar even om dat boekje vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ze moeten het boekje aan hem geven hoort namelijk bij de hond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel ja.... en ik vind dat "weigeren" ook zo vreemd: wat hebben die vorige eigenaren te verbergen dan????
Dank plussers!
Probeer erachter te komen (ik denk dat je dierenarts bedoelt) waar de hond vandaan komt. de hond kan gestolen zijn. ik hoop voor je dat dat niet zo is.

als je dat niet doet wordt de hond uiteindelijk wel gevonden en heb je kans dat je als schuldige aangewezen wordt.

dat kan je beter voor zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere pup die ingeënt is hoort een europees paspoort te hebben gekregen, of van de dierenarts of van de fokker.

Met een hondje waarvan je de chip-gegevens niet kent , kan je naar de dierenarts gaan. Die leest de chip af met een chiplezer. Dit wordt dan vermeld in het europees paspoort of even voor je genoteerd. Je kunt dan ook dit nummer en je gegevens doorgeven aan de databank voor chipgegevens. De dierenarts zal je daarvan het adres verstrekken. Op deze manier valt dan te achterhalen, dat jij de eigenaar bent als het dier vermist is en wordt teruggevonden.

Bovendien is het belangrijk als je de grens overgaat. Dan heb je deze gegevens nodig in het Europees paspoort, zodat de douane het eventueel kan controleren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Naar aanleiding van je uitbreiding: het is mogelijk, dat de vorige eigenaren nooit met het dier naar een dierenarts zijn geweest en dus geen boekje hebben. Sommige mensen denken dat injecties weggegooid geld is.

Is er wel een boekje voorhanden, dan moeten ze dit wel aan je geven, omdat daarin alle voorgaande injecties vermeld staan en het van belang voor jouw dierenarts is om te weten wat jouw hondje aan injecties en keuringen heeft gehad.

Overleg dit even met jouw dierenarts, die kan je raad geven, wat je moet doen. Misschien zegt hij: laat maar, we lossen het zo wel op.

Toegevoegd na 10 minuten:
Er wordt nooit een andere chip ingebracht. Alleen een nieuwe, wanneer door criminele handelingen de eerste chip is verwijderd.

Toegevoegd na 22 minuten:
Als de oude eigenaren een afstandsbewijs aan je geven, kan je bij de databank de nieuwe gegevens laten invoeren. Je krijgt echter géén nieuwe chip.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Of de hond is misschien gestolen zoals Krol aan geeft.
Ivana
12 jaar geleden
Is mogelijk, maar dan valt via de databank door de dierenarts de vorige eigenaar te achterhalen. Misschien moet dat wel eerst gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het ook,of het beestje is helemaal niet geënt en gechipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beestje is wel geent en heeft ook een chip in de linkerhalsvlakte
Ivana
12 jaar geleden
Als er geen boekje bijzit, heb je ook geen bewijs voor enting. Waar blijkt dat dan uit? Je kunt geen geloof hechten aan het woord van de oude eigenaar, dat hoort op schrift te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana heeft gelijk gast 98211. Als de hond geënt en gechipt zou zijn,dan had de vorige eigenaar het heus wel meegegeven dus ik vermoed dat de eigenaar iets te verbergen heeft.