Hoe voorkom je dat katten de kattengrind door het hele huis heen lopen?

Wij hebben 3 katten en 2 kattenbakken staan. Nadat ze hun behoefte gedaan hebben lopen ze de kattenbakken uit en nemen dan veel korrels mee tussen de tenen wat zich daarna weer verspreid door het hele huis. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen voorkomen of verminderen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Wij hebben trouwens een laminaat vloer :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het zelfde probleem maar zins ik ben overgestapt naar houtkorrels is het probleem bij mij over alleen voor de bak vind ik nog wel eens een houtkorrel maar meer ook niet

Het beste antwoord

Ik gebruik geperste houtrolletjes in de kattenbak. Je hebt verschillende merken o.a. Woody Cat.
Wel opletten dat je houtrolletjes neemt een geen houten korrels. Als het nat wordt dan wordt het zaagsel en het is te groot om tussen de tenen te gaan zitten.
En nog een voordeel als het nat wordt van de urine ruikt het naar zaagsel en niet naar kattenpies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meest uitgebreide antwoord. Dat van het kleedje vond ik ook een heel goed idee. Maar dat is misschien meer een tijdelijke oplossing. De hout rolletjes ga ik proberen!

Andere antwoorden (4)

Je zou om de kattenbak eventueel een kleedje (middel- tot hoogpolig) kunnen leggen als je thuis plavuizen of parket hebt liggen. Dit kan dan de korreltjes opvangen als ze er doorheen lopen, dit moet je dan wel enkele keren per week uitkloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kleine sokjes breien en dan om hun poten doen, uit eigen ervaring kan ik mededelen dat dit dé perfecte oplossing is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt helemaal voorkomen kan je het helaas niet.
zoals gezegd kan een uitloopmatje wel iets schelen.
verder scheelt het ook wat voor grit je gebruikt.
dat heel fijne grit verspreidt zich makkelijker dan een wat grovere soort.
Rieneke1
12 jaar geleden
Probeer eens houtkorrels bevalt mij prima en is zacht dus geen krassen op de vloer.Zijn een stuk groter dus weinig kans dat ze het meenemen je huiskamer in en kan in de groene bak..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd is erg handig houtkorrels gebruik ze zelf nu ook en geen troep en stof meer in huis wat je met gewone grid wel vaak heb +