Is er verschil tussen een kattenallergie en een allergie voor honden?

Ik hoorde laatst van iemand dat hij allergisch was voor kattenharen, maar niet voor hondenharen?
Zit daar echt verschil in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.7K

Het beste antwoord

Katenharen kunnen zo licht zijn dat ze in de lucht zweven. hierdoor kan je ze makkelijk inademen.
De meeste hondenharen zweven niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja daar zit verschil in ik ben namelijk heel allergies voor katten {dikke rode ogen en niezen} maar ik heb zelf een hond die behoorlijk verhaart maar heb nergens last van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke allergie is specifiek, superspecifiek zelfs... En ja dus is er verschil... Hoe zo dan, het uit zich anders in jou, jij die allergisch is voor honden EN katten, weten dat de ene niet de andere allergie is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar zit echt verschil in. Mensen die allergisch zijn voor katten hoeven ook niet allergisch te zijn voor konijnen, cavia's en chinchilla's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ben zwaar allergisch voor katten, maar honden doen mij helemaal niets.
Honden allergie komt ook in evrhouding tot katten allergie bijna niet voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mijn eigen kat ben ik niet allergisch, maar voor sommige andere nog wel.
voor sommige (langharige?) honden ben ik ook allergisch, maar voor de meeste niet.
En voor sommige konijnen ook.

mijn moeder is alleen allergisch voor cavia's, maar niet voor hamsters of konijnen.

Vroeger was ik allergisch voor alle katten, maar na een desensibilisatie-kuur (elk weekend naar mijn vriend (met medicijnen) ) was ik er na een jaar vanaf. Nu kan de kat zelfs op mijn hoofdkussen slapen.

Volgens mijn arts is mijn neus hypergevoelig voor alles wat nieuw is. Ben ik eenmaal aan een luchtje gewend dan gaat het beter.
Heb wel last van hooikoorts en sigarettenrook.