Mag een Ara (blauwgele) mee met bijv boodschappen doen?

Mag je een ara meenemen in winkels? De ara gaat graag overal mee naartoe op je schouder, dus ik ben benieuwd of hij mee zou mogen. Hij is trouwens niet gewiekt maar heeft altijd een papegaaien tuigje om zodat hij niet weg kan vliegen. Zijn er bepaalde wetten voor of dat mag of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt me wel wat een levende ara op je schouder als je bij de slager binnenkomt ! of waar dan ook
het lijkt me trouwens gevaarlijk ook, hij mag thuis betrouwbaar en niet vals zijn, hij hoeft buiten maar te schrikken en ik weet wat zo'n snavel voor schade kan aanrichten !
ik zou het niet doen en ik denk dat het niet mag, maar ik weet het niet zeker...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het wettelijk gezien mag weet ik niet.
Jaaaaaaren geleden kende ik iemand, die met haar ara overal naar toe ging, ook in winkels. Super leuk gezicht.
Het lijkt me wel handig als je ara zindelijk is trouwens....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je een ara meenemen als je boodschappen gaat doen? Zodat er ter plekke nog samen te overleggen valt over het avondeten b.v.? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL @tacuma !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een hond kan je buiten aan zijn riem aan de lantaarnpaal binden.
wat wil je met je ara doen als hij niet mee naar binnen mag? in de dichtstbijzijnde boom zetten en hem laten wachten tot je terugkomt? let op dit is geen kritiek, want het lijkt me heel leuk, winkelen met je ara, maar ik zie meer praktische bezwaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij hoeft niet zindelijk te zijn hoor Wendy ; daar hebben ze tegenwoordig namelijk een hele handige oplossing voor gevonden... http://www.pamperedpeeps.com/flightsuit.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oneeeee zeg.............. LOL!!!
Dat zie ik mijn kip nog niet omdoen!!! Wat een gedoe!
Maar hee: hij is ook zindelijk en geeft keurig aan wanneer hij "moet"!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@marleen (je bent er weer! - heb je je avatar aangepast?) even kijken, de titel "pamperedpeeps" zette mij op het verkeerde been. ik had vogel-"luiers" verwacht hahaha :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een beroerte doet wonderen :(
tweetalig ned/eng opgegroeid en dan door zoiets (zie hierboven) in combinatie waarschijnlijk met de reclame van pampers op het verkeerde been, terwijl ik weet wat het betekent... bizar.!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zijn het geen luiers dan?
ik dacht op het filmpje toch echt dat ze die gekke dingen bij die papegaaien aandeden tegen het poepen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zowel als luier (ze doen er een maandverbandje in bij 1 van de filmpjes zag ik) en als tuigje, zodat de vogel niet kan wegvliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben dus niet gek...! nou oké, een beetje dan ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als ik: prettig gestoord ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jodokus: nee hoor, ik ben er nog niet weer. Plaats alleen af en toe een opmerking, maar doe nog steeds niet weer mee.
Vandaag zijn er nieuwe richtlijnen geplaatst zie ik, maar die laten nog veel te veel interpretatie en dus discussiemogelijkheid open. Maar eens zien hoe daar mee om wordt gegaan, dan kijken we verder. En ja, het zijn luiers annex vliegpakjes, om je papegaai of wat voro vogel dan ook te kunnen 'uitlaten' / meesjouwen zonder dat-ie wegvliegt of alles onder poept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
krankzinnig daar is niets diervriendelijks aan, ik heb het over de luiers/vliegpakjes... waar zag jij dat er nieuwe richtlijnen geplaatst zijn ? en heb jij nog een ... wolf...vleesmolen gekocht of een moulinex electrieke :) ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee of het mag. Ooit ben ik mensen tegen gekomen die met een grijze roodstaart op pad waren. Zij hadden een aangepaste wandelwagen. Met zitstok en het dier kon bij regen schuilen onder het huifje.
Maar ja, een ara is wel iets groter.....

Antwoorden (1)

In sommige kledingwinkels misschien, maar in de supermarkt zijn geen dieren toegestaan, die hebben te maken met de voedsel -en warenwet