hoeveel plaats heeft een pauw ongeveer nodig?

ik zou graag een pauw willen, maar mijn tuintje is maar 24 m² plus komt er nog een bergruimte in.
is dat verantwoord voor een pauw zo een kleine tuin (zowel voor de pauw zelf als voor de eigenaars (bv. produceert een pauw veel uitwerpselen?)

12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

mesten doen ze behoorlijk, maar een geluid wat ze maken!!! niet te krap zeg!!!!

weet niet of je hier wel op zit te wachten, want ze ze vroeg uit de veren hoor.

een pauw heeft echt heel veel ruimte nodig dus als je geen groot terrein hebt moet je er niet aan beginnen.
ze vliegen graag en zitten graag hoog.
ze blijven dus niet aan de grond (een groot hok bouwen of de hele boel pauw-proof maken)
bij een hok wat hoog genoeg is voor een pauw heb je een vergunning nodig als je gaat bouwen.

bovendien zijn het groepsdieren dus als je over pauw spreek, spreek je over pauwen.

als je vrienden wil blijven met je buren moet er in een behoorlijke omtrek geen buur te vinden zijn.

dus als je niet in een vrijstaand huisje woont achteraf, en niet over een flink stuk grond beschikt, niet wil gaan klooien met bouwevergunningen: niet aan beginnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, niet aan beginnen, sommige zien alleen maar mooie veren, maar hebben geen enkel idee wat een pauw is.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en in dat geval kan het een behoorlijke tegenvaller zijn idd. je moet alleen al een groot stuk grond hebben zodat je ze zelf van een afstand kan horen schreeuwen ;-) bij ons liepen (en vlogen dus) de (blauwe) pauwen gewoon los.
vanwege de 'pas op, zwenkt uit achterkant' vindt ik het beslist geen 'hokjes dieren'
maar mooi zijn ze in ieder geval!

Andere antwoorden (3)

Als je op een kinderboerderij kijkt zie je al dat ze meer ruimte hebben, als ik mij goed herinner is het ongeveer 100m2 en dan delen ze het vaak nog met andere dieren. Een pauw heeft ongeveer even veel uitwerpselen als een kip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas maar daar is jouw tuintje te klein voor. pauwen hebben veel ruimte nodig
www.licg.nl/rf/dieren/vogels/pauw.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil dit zou het niet doen niet eens voor een paar kippen is er genoeg ruimte laat staan voor een pauw.Daar moet je tenminste 2 van houden en ze poepen maken veel lawaai en zoeken de bomen /struiken op van jou tuin maar ook die van de buren.dus begin er niet aan.Soms denk je dat vind ik een leuk beest maar is het ook leuk voor het beest denk het niet.