In hoeverre is een yoghurt product slecht voor een kat?

Onze kat doet een moord voor een 'breaker' en vind de appeltaart toetjes van mona geweldig. Ik durf hem hier niet te veel van te geven omdat ik ergens las dat melkproducten diarree kunnen veroorzaken. Klopt dit met yoghurt ook?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn kat is ook dol op yoghurt en volgens mijn dierenarts kan een klein beetje geen kwaad en is het zelfs wel goed voor de darmflora. Magere melk kan bij kleine beetjes ook geen kwaad maar dan moeten ze het wel vanaf kitten gewend zijn.

nee, je moet uitkijken met melk. verdunde koffiemelk mag je gerust geven, net als yoghurt of kwark. een breaker ken ik niet, en een appeltaarttoetje zou ik lekker voor mezelf houden. geef echter gerust een kommetje yoghurt als je kat het lekker vindt.

Wat herkenbaar! Mijn kat is ook stapel op yoghurt. Hij krijgt het regelmatig en heeft geen last van diarree. Zoete toetjes krijgt hij niet omdat die niet zo goed zijn voor het kattengebit. Yoghurt zonder toevoegingen vindt hij al heerlijk genoeg.

Zout, zoet en gekruid eten zijn voor huisdieren als katten en honden per definitie af te raden en leveren op den duur in de meeste gevallen maag- en darmproblemen op. Ook pure melkproducten vallen daaronder.

Volgens mij kan yoghurt geen kwaad. Mijn katten zijn er ook dol op. Ik geef ze af en toe een klein beetje en ze hebben er nooit iets aan overgehouden. Gewone koemelk of andere zuivel met allerlei toevoegingen zoals suiker en fruit schijnt wel slecht te zijn.

Ik kan nergens vinden dat het heel slecht is, en ik kan nergens vinden dat het goed is. En een paar extreme dingen, verschillend van dodelijk tot uitstekend. Voor elk product geld, overdaad schaad. Mijn katten vinden de volgende producten zalig: Yoghurt, Danoontje, Waterijs, Spitskool met kaassaus. (dat laatste hebben ze van mijn bord gejat want ik geen geen kool aan mijn katten) Ze hebben er nooit iets aan overgehouden. Dus ik denk dat als je kat het lekker vind, je er gerust wat van kan geven, maar niet teveel. P.S. Mijn katten lusten GEEN biefstuk, gerookte zalm en rosbief!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100