In hoeverre is een yoghurt product slecht voor een kat?

Onze kat doet een moord voor een 'breaker' en vind de appeltaart toetjes van mona geweldig. Ik durf hem hier niet te veel van te geven omdat ik ergens las dat melkproducten diarree kunnen veroorzaken. Klopt dit met yoghurt ook?

12 jaar geleden
44.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat is gek op ijs,vla en slagroom!
Als zoiets bij ons op tafel staat zit hij er gelijk bovenop.
Ik geef hem wel eens een klein beetje op een schoteltje maar niet te vaak want dat is niet zo goed voor ze.
Ik koop wel kattenmelk en kattensnoepjes voor hem en daar is hij ook gek op.
Je moet een kat niet dik laten worden door hem te laten snoepen,de dierenarts vertelde ons dat katten ook Diabetes kunnen krijgen als ze te zwaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze kater is gek op danoontjes.
een half kuipje is genoeg. en hij krijgt nooit diarree ofzo.

Het beste antwoord

Mijn kat is ook dol op yoghurt en volgens mijn dierenarts kan een klein beetje geen kwaad en is het zelfs wel goed voor de darmflora. Magere melk kan bij kleine beetjes ook geen kwaad maar dan moeten ze het wel vanaf kitten gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee, je moet uitkijken met melk.
verdunde koffiemelk mag je gerust geven, net als yoghurt of kwark.
een breaker ken ik niet, en een appeltaarttoetje zou ik lekker voor mezelf houden.
geef echter gerust een kommetje yoghurt als je kat het lekker vindt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Breaker is zoete drinkyoghurt.
Rieneke1
12 jaar geleden
ah, bedankt amadea!
ook die zou ik dan voor mezelf houden, en de kat wennen aan yoghurt naturel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms lijkt een zieke kat er van op te knappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve als je kat hebt die blaasgruis heeft of heeft gehad.
Ik dacht ook dat dit geen kwaad kon,maar hij raakte weer verstopt dus meneer krijgt nu alleen zijn dieetvoer en verder niets.
Rieneke1
12 jaar geleden
idd maria, in mijn antwoord ga ik uit van een gezonde kat.
bij gruiskatten is het oppassen geblazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wist ik Rieneke,jij geeft nooit een fout advies als het om katten gaat. ;-) Het was alleen als aanvulling bedoeld. Alsnog een + want die was ik vergeten.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik weet ook niet alles hoor maria :)
dank voor de plus!
Ivana
12 jaar geleden
+ ik sluit me aan!
Rieneke1
12 jaar geleden
dank ivana!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaja, maar al die suiker dan?
Rieneke1
12 jaar geleden
welke suiker kees?
ik geef aan dat yoghurt naturel prima is voor de kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stel hem wel als nieuwe vraag.
Rieneke1
12 jaar geleden
nou kees, je vraag was helaas geen lang leven beschoren :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Rieneke, hij was eerder gesteld. Was in de gauwigheid straal vergeten dat na te kijken. Jammer dat ik er jouw reputatie niet mee kon bevestigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Rieneke,
Mijn link over de brokken is blijkbaar weggehaald door het mod team.
Dit mag blijkbaar ook niet,terwijl het een reactie was en geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone yoghurt is niet schadelijk; allerlei afgeleide yoghurtproducten zijn niet zo goed omdat er suiker, zoetmiddel of andere rommel aan toegevoegd is.
Rieneke1
12 jaar geleden
@maria, wat bizar, wat was de reden die ze opgaven?
ik had de link gelukkig nog in mijn mailbox!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet,ik heb helemaal geen bericht ontvangen.
Wat herkenbaar! Mijn kat is ook stapel op yoghurt. Hij krijgt het regelmatig en heeft geen last van diarree.

Zoete toetjes krijgt hij niet omdat die niet zo goed zijn voor het kattengebit. Yoghurt zonder toevoegingen vindt hij al heerlijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout, zoet en gekruid eten zijn voor huisdieren als katten en honden per definitie af te raden en leveren op den duur in de meeste gevallen maag- en darmproblemen op.
Ook pure melkproducten vallen daaronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan yoghurt geen kwaad. Mijn katten zijn er ook dol op. Ik geef ze af en toe een klein beetje en ze hebben er nooit iets aan overgehouden.

Gewone koemelk of andere zuivel met allerlei toevoegingen zoals suiker en fruit schijnt wel slecht te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan nergens vinden dat het heel slecht is, en ik kan nergens vinden dat het goed is. En een paar extreme dingen, verschillend van dodelijk tot uitstekend.

Voor elk product geld, overdaad schaad. Mijn katten vinden de volgende producten zalig: Yoghurt, Danoontje, Waterijs, Spitskool met kaassaus. (dat laatste hebben ze van mijn bord gejat want ik geen geen kool aan mijn katten)

Ze hebben er nooit iets aan overgehouden. Dus ik denk dat als je kat het lekker vind, je er gerust wat van kan geven, maar niet teveel.

P.S. Mijn katten lusten GEEN biefstuk, gerookte zalm en rosbief!