Hoe kan je een kat weren?

Wij hebben zelf ook katten,en dus een katteluik.Nu komt er zo nu en dan steeds weer 1 en de zelfde kat bij ons naar binnen,jaagt onze eigen katten naar buiten,en gaat dan rustig zitten eten hier.Nu jagen we hem steeds weg door ksssst te zeggen,want te pakken krijg je hem niet.We hebben nu ook een hond maar daar heeft hij lak aan.hoe kunnen we er van af komen en dat ie weg blijft?wel zo vriendelijk mogelijk graag.

Toegevoegd na 16 minuten:
chip luik hebben we gahad,bandjes contant kwijd onze katten konder er ook niet in,hond reageert er niet op en de kat is er niet bang voor!!!

Toegevoegd na 19 minuten:
hond reageert en soms niet op en soms alleen maar om spelen met het beest,helaas ook is de kat dan maar tijdelijk weg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

dit is een ontzettend bedreigende situatie voor jouw katten.
is een overstap op een luikje dat op chip of zendertje werkt een idee?
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
My thought exactly! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hebben we gehad,tot dat de bandjes van de katten 1 voor 1 kwijd waren en ook zei dus niet meer binnen konden komen.
Rieneke1
14 jaar geleden
je hebt ook luikjes die op de chip van de kat werken. wat ik dan in ieder geval zou doen, is tijdelijk het eten weghalen, en je katten afgepast voer geven.
het zal schelen als er niets meer te halen valt. verder kan je 's nachts je eigen katten uit de ruimte waar het luikje zit vandaan houden, en bij het luikje omgekeerde op scherp staande muizenvallen neerleggen, met een krant er over.
de indringer zal zich de tandjes schrikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke luijes die op de chip van de kat werken daar had ik nog niet van gehoort,bedankt!!!!zal eens gaan informeren+1
Rieneke1
14 jaar geleden
pet porte is het merk.
is wel prijzig.
werkt voor meerdere katten.

Andere antwoorden (9)

Grote emmer ijskoud water / tuinslang.

Katten houden al niet van water. En een paar keer zicht goed rotschikker zou moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond nemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn kattenluikjes die op slot zitten. Ze worden geopend door een responder die je in de halsband van je kat doet.

Jouw kat kan dan gewoon naar binnen en buiten, maar andere katten komen er niet meer in.

Enig nadeel (behalve de kosten) is dat jouw kat ook niet meer naar binnen komt wanneer hij zijn halsband verliest. Jij kent jouw kat, dus je kunt zelf beoordelen hoe groot die kans is.
Cryofiel
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
er zijn ook luikjes die op de chip van je kat werken.
vrij prijzig, maar een bandje is onnodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strak plan! +1 Goed dat je ook het minpunt er van verteld...
Kattenluikjes die alleen open gaan als er een kat met een chip in de halsband voor staat, dan komt die andere zonder halsband met chip niet naar binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing is een electronisch luikje te nemen, en je bent er vanaf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger hadden we bij de deur gebruikte koffiefilters (met de koffie er nog in) liggen.werkte prima
14 jaar geleden
Leen een flinke hond van de buren voor een paar dagen en geef die net te weinig eten, flinke kat die nog door dat luikje komt...

Toegevoegd na 1 minuut:
En neem het geluid van het blaffen op en speel dat af op het moment dat het luikje beweegt als de hond weer terug is naar zijn eigen baasje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha onze hond gaat er ook achteraan maar om te spelen,dus de kat is dan maar even weg en komt bv s`nachts weer terug.als de hond slaapt in zijn banch en dan hoor ik die kat binnen komen omdat hij dan onze katten weer naar buiten jaagt
Mijn buren hadden hetzelfde probleem, oplossing : De katten kunnen alleen nog via het luikje naar buiten, en om naar binnen te kunnen moet de deur voor ze worden geopend. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeven ze er dan niet s`nachts er uit,want dat beuert hier dan wel.zitten ze snachts voor me deur te mauwen.
hahaha en dan weer ik niet alleen die vreemde maar ook die van me zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan moeten ze wachten tot de volgende ochtend. Na 3x ofzo weten ze dat als ze s'nachts naar buiten gaan ze buiten blijven.
Maar die mensen hebben 3 katten: 1 is te oud om te lopen dus die blijft eigenlijk altijd binnen(als mogelijk), 1 komt eigenlijk nooit binnen alleen een enkele keer om te eten.
Katten blijven alleen weg als ze bang zijn, en dat zijn ze als er is geleerd dat er gevaar dreigt.
Kat dus insluiten als hij binnen is, en even helemaal gek maken (meppen mag, verminken natuurlijk niet).
Dus: opjagen, plantenspuit achterna zitten, met de zaterdagkrant hard voor z'n snoet op de grond/muur slaan.
Hou dit minstens 10 minuten vol, en doe dan de deur open en jaag de kat naar buiten.

Klinkt misschien zielig, maar katten denken de baas te zijn, totdat je ze anders leert.