Als ik vannacht de hondenmand buiten zet, vriezen dan de eventuele vlooien(eitjes) dood?

De hond mag binnen blijven;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich wel een slim idee! Maar ik vraag me af of de eitjes zullen doodvriezen. Hopelijk wel natuurlijk; succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: leg een krant onderin de hondenmand.. Vlooien hebben een hekel aan drukinkt... (las het deze week ergens,dus is altijd het proberen waard)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, wat schappelijk van je dat de hond zelf wel binnen mag blijven! :) +1

Antwoorden (3)

Dan moet het zeker een week blijven vriezen en die mand een week buiten blijven. Wordt het onder de 18 graden, dan is 48 uur vermoedelijk genoeg - maar zo hard vriest het niet.
Vlooien - en zeker de eitjes- krijg je niet zomaar kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vlooien waarschijnlijk wel, de eitjes kunnen wel beter beschermd zijn tegen vorst, dus als het volgende week nog vriest, dan nog n keer buiten zetten
12 jaar geleden
Nee dat zal je niet lukken met dat 'beetje' vorst, dan moet je naar Noord Rusland, daar vriest het wel hard genoeg, maar Waarom niet die hondenmand de vijver in, met een paar stenen er op.
Na een dag of drie haal je hem er uit, even drogen en je hebt een frisse, schone vlooivrije hondenmand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmmm....
toch die watervlooien hé Ed! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wel een vijver hebben Edje anders misschien in je ligbad lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat veel mensen niet weten, dat het ook prima is voor de rieten mand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook bij waterspanielen met kriebelbeestjes? ;-) Ik ben blij dat mijn hond niet op de bank ligt (wat een gesleep zal dit zijn zeg richting sloot)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er echt iets bah is, dan zijn het de honden zelf wel!
Snuffelen en likken aan de urine van andere honden, besnuffelen drollen, eten dode stinkende vogeltjes op, eten kattendrollen enz. rollen met plezier met hun rug over allerlei smerige dingen, vooral poep en dode dieren.
dan is het mandje uit de vijver een voorbeeld van schoon en fris.