Mijn pup van 11 weken heeft een spons weten te pakken en voor een kwart opgegeten. Hij heeft erna overgegeven, wat kan ik nu verder doen?

Hij toont verder normaal. Vanmorgen waren mijn pups beiden niet lekker, ze hebben gisteren hun enting gehad en vandaag diarree. Toen ze daarvan wat opgeknapt leken, heeft 1 ervan dus een spons gegeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn dat je reageerd!! hoop dat het allemaal goedkomt! ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het echt zo erg met spons?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi , bedankt voor de reacties! Het bleek achteraf dat de bewuste kwart spons ergens in een hoek lag en dus niet opgegeten ( de rest was al weggegooid). Het " vreemde was dat hij helemaal geen klachten had die erop duiden, en het overgeven kan een nawerking zijn van de enting van gisteren, vertelde de assistente die ik nog gebeld had.
Bedankt allemaal.

Het beste antwoord

computet uit!! NU NAAR DE DIERENARTS!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
computerrrrr uiteraard!!

Andere antwoorden (4)

Zorg dat je pup niet drinkt en ga naar dierenarts!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt wel dit valt niet te verteren
hopelijk kunnen ze het zonder opereren verwijderen en dat het nog in de maag zit en niet in de darmen
12 jaar geleden
Gelijk naar de dierenarts met je pup en zorgen dat hij niks meer eet of drinkt! Want als de sponsresten in de maag zitten en hij gaat drinken, absorbeert de spons dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop niet dat het een echte natuurspons is, want die zwellen echt op in een vochtige omgeving. Ik denk dat de dierenarts braakmiddel geeft.

Hopelijk heb je al gebeld.

Nee, het komt niet door de darmen naar buiten, tenzij hij de spons in heel kleine stukjes verorberd heeft, maar neem geen risico.

We moeten wel de afloop horen, daar kunnen wij ook van leren. en anders blijven we ongerust.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! we horen graag hoe het is afgelopen!en hoe het met de pup is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoe gaat het nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed afgelopen met hem!! Dank je wel.