Dan wil hij denk ik geaaid worden. Ik heb dat ook wel eens, als ik mijn folderwijk weer moet doen, dan loopt er zo'n zwart met witte kat met me mee. Ik aaide hem eventjes, en daar ging het hem denk ik om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat alleen als een kat je kent of je herkent of weet dat jij een veilig mens-wezen bent die haar niks doet en niet zal wegjagen en als ze zeker weet dat hij een aai krijgt en wat aandacht, zal ie met je meelopen.

Ik denk zelfs dat je een kat kan leren om met je mee te lopen, door steeds een aai te geven en de kat te roepen op de manier zoals je gewend bent een kat te roepen en zo steeds verder te wandelen.

Het is mij opgevallen dat zelfs als je je afvraagt waar die kat nou weer is, zonder haar aandacht te geven, ze ook meestal gewoon met je meegaat, op haar eigen manier dan. Denk dat het vooral om vertrouwen draait, gezelligheid en de kans op een aai. En soms denk ik dat ze het zelfs leuk vinden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de gezelligheid.
Mijn kat huppelt ook altijd vrolijk mee als ik naar buiten ga.
Net als wanneer ik in de tuin aan het werk ben: Toekijken, dartelen, gek doen. Af en toe een aaitje halen.
Ik denk echt dat het pure gezelligheid is, even samen iets 'doen'.
Meer moet je er niet achter zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het ook. Ik heb soms drie katten achter me aan als ik de hond uit laat (mijn eigen katten).
Ook zitten ze vaak in de badkamer te kijken hoe mijn man scheert. En als ik eten kook, maar daar hebben ze belang bij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toekijken hoe de baas zich scheert, geweldig!
Daarom zijn het ook de heerlijkste beesten die er bestaan!
Als ik lopend op visite ga bij een vriendin, loopt de kat ook mee. En als ik dan aan het eind van de avond weer naar buiten kom, zit daar mijn kat nog steeds te wachten en loopt ze gezellig mee terug.

Idem dito met de hond uitlaten. Ze (de kat) loopt grote stukken mee. Ze doet dit volgens mij om het kattenleven voor haarzelf leuker te maken, ze zoekt gewoon zoveel mogelijk variatie in haar kattenleven ipv de hele dag liggen slapen. Zou ik ook doen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaren terug ging ik 's avonds regelmatig een wandeling maken, en twee van mijn katten liepen altijd mee.
ik denk dat ze doordat ik erbij was, zich zekerder voelden, en zodoende veel verder liepen dan ze alleen zouden doen.
volgens mij was het een spannend avontuur voor m'n katten.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zou ook nog heel goed kunnen: Lekker veilig bij de baas, en toch spannend. plus.
Dat vinden ze gewoon leuk. Mijn laatste 2 katten gingen altijd mee wandelen als we ze daarvoor riepen. Als we niet riepen en gewoon zelf te voet boodschappen gingen doen bleven ze bij het huis. Toen we er nog maar 1 hadden (andere was overreden) nam die de gewoonte aan om te miauwen als hij onderweg moest plassen. Dan moesten wij blijven wachten tot hij klaar was. :)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lachen
zondag
12 jaar geleden
Dat was deze kat, van mijn avatar, Is inmiddels ook overleden aan een tumor. Nu hebben we net weer een nieuwe rooie. Lijkt op deze. Die gaan we ook vragen of hij mee wil wandelen als het zover is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fantastisch. plus.
Net als leeuwinnen die leven in een groep vrouwtjes (familie) en lopen met de leider mee naar een b.v. nieuw nest.
Jij bent de leider zorgt voor eten en enz. en je poes ziet je als leider en volgt je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geeft hem 'n veiliger gevoel . Hij zou alleen ook wel overal naar toe willen , maar dat is natuurlijk 'n beetje eng met allerlei andere dieren in de buurt. Ik vond het altijd gezellig . Als ze met mij meeliepen , gingen ze bij "gevaar " onder m'n hond staan .