mijn hond, golden retriever 11 maanden, wil ineens niet eten en jankt. Hij heeft zojuist goed gepoept, maar wel 2x overgegeven. Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Misschien heeft je hond buiten iets gegeten dat niet lekker op zijn maag ligt,het beste is een bezoekje brengen aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is misselijk en heeft geen trek, morgen is het over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er precies aan de hand is, kunnen we zo op afstand niet zeggen. Het kan zijn dat hij last van zijn maag heeft en misselijk is. Dat hoeft niet direct zorgwekkend te zijn, een hond kan best een dagje zonder eten. Je zou kunnen proberen of licht verteerbare voeding zoals gekookte kip met rijst wat beter valt, mits hij het wil eten.
Je zegt echter dat hij ook jankt. Veel? Lijkt het erop dat hij pijn heeft? En blijft hij braken terwijl er niks meer uitkomt (hooguit wat water en gal)? Dan zou het ernstiger kunnen zijn. Misschien heeft hij buiten wat verkeerds gegeten. Zie ook mijn antwoord bij vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/hond-ziek-uitleg.290629
Labradors en Golden retrievers staan er om bekend dat het alleseters zijn en op straat, maar ook in huis de meest vreemde voorwerpen opeten.
Als hij blijft janken en/of sloom wordt en/of kokhalsneigingen blijft houden dan zo snel mogelijk de spoeddienst bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan alleen een dierenarts verklaren. Direct Spoedkliniek bellen. Als het een acuut iets is, iets dat plotseling optreedt, zoals je zelf aangeeft, ben je morgen misschien te laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kunnen ook spoelwormen zijn,mijn hond moest als pup ook braken en toen bleken het wormen te zijn waarvan hij ook buikpijn kreeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond moet je minimaal 2x per jaar ontwormen. Hadden de mensen waar de pup vandaan kwam misschien niet gedaan?