Mijn konijn werd een paar seconden stijf, hoe komt dit?

Ik gaf haar een snoepje en ze ging op haar twee achterpoten staan. Plots werd ze stijf en viel ze zo naar achteren, na één seconden draaide ze zich om en at gewoon weer verder! Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik ook doen, of je belt even naar de dierenarts, misschien kunnen ze zo zeggen wat het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@1Linda nee hoor, het waren echte konijnensnoepjes ;) ik geef haar die altijd, dus de snoepjes zijn de oorzaak niet. Ik denk dat ik ook even bel!

Het beste antwoord

Stuiptrekking misschien?

Toegevoegd na 51 seconden:
Samentrekking van de spieren dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan een vorm van epilepsie zijn. Ik had eerder ook een konijn met epilepsie, die was ook even 'weg' en ging vervolgens verder met zijn activiteit. Houdt het even in de gaten, maar zolang het konijn er geen last van heeft zou ik het gewoon zo laten. Want naar een dierenarts gaan en medicijnen etc brengt waarschijnlijk meer onrust met zich mee dan 2 seconden verstijft zijn. Het moet natuurlijk niet dagelijks gaan voor komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dierenarts gaan brengt wel allerlei onrust mee, maar je kan ook de dierenarts bellen en om advies vragen. De assistent kan dan inschatten of het nodig is om langs te komen of niet.
Gewoon niet geholpen laten worden, zonder dat je weet of het misschien wel heel hard nodig is (je kan zelf niet zien of je konijn van binnen veel lichaamsschade op aan het doen is), lijkt mij zeer onverstandig. En als het niet ernstig genoeg is om te moeten laten onderzoeken, zal de assistent dat wel vertellen.