als het konijntje ook worteltjes kan eten kan het ook speciale konijnensnoepjes fijn kauwen..
alleen niet teveel het is per slot een traktatie...

Toegevoegd na 1 minuut:
lees anders ook eerst op de verpakking, wie weet staat daar goede info op en vanaf welke leeftijd en hoeveel je mag geven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wortels heb ik nog niet geprobeerd,
Maar dat zal ik proberen

Andere antwoorden (3)

Jahoor dat kan. Alleen zou ik het op die leeftijd bij niet meer dan 1 per dag houden. Hele jonge konijntjes krijgen heel snel last van diarree. De snoepjes zijn een traktatie en bevatten nauwelijks vezels. Aangezien een jong konijntje nog maar hele kleine hoeveelheden per dag eet, zullen meerdere snoepjes ervoor zorgen dat het minder normaal voer eet, waardoor het te weinig vezels binnen zou kunnen krijgen, met diarree tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan........
máár: let heel goed op welke konijnensnoepjes je geeft.

veel snoepjes bevatten enorm veel kleurstof, koolhydraten, vet, hoge concentraties suikers en andere toevoegingen die helemaal niet goed zijn voor een konijn.

je kan dus ook een stukje (heel droog) brood geven, een klein stukje groente of fruit of een rozijntje.
niet alle groente of fruit is goed voor een konijn, dus zie link 2 voor meer info)

ff ter aanvullende info: niet vergeten dat een konijn altijd (veel) hooi tot zijn beschikking moet hebben.

wil je dat het dier alles binnen krijgt kies dan niet voor het gemengde voer, het lekkerste gaat eruit, rest blijft liggen dus konijn krijgt niet alles binnen.
kies voor een (premium) brok waar alles inzit en waar niets te sorteren valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker kun je ze al een konijnen snoepje geven op die leeftijd . Zodra ze ophouden met zogen en beginnen om uit de bak te eten, dan mag je ze ook proberen te verwennen met een stukje wortel of iets anders lekkers. Het is alleen wel de vraag of ze het wel lusten. 2 van mijn 3 konijnen lusten wel alles wat ze voor geschoteld krijgen, maar die andere dat is wel zo,n zeur met eten, die lust niks. Zelfs geen wortel of vers gras. Die wil echt alleen zijn eigen voer maar eten. Dus zoiets zou kunnen gebeuren bij jou konijntjes als je het probeert, maar meestal gaat het wel goed en eten ze t wel.