Ik heb een Jack russel die in de middag altijd heel vrolijk is, en na achten is hij MEESTAL heel sagerijnig, hoe komt dat?

Hij gaat meestal na achten in zijn stoel zitten waar een kussentje bij zit niet in zijn mand, en als je hem dan wil aaien wordt hij boos.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De biologische klok van dieren ( en van sommige mensen) bepaalt mede ons gedrag. Je hond wil uitrusten en zit niet altijd op het baasje te wachten. Dit is gezond gedrag. Hierin ingrijpen kan erg negatief uitpakken. Uitrusten geeft energie om de volgende dag weer kwispelend vrolijk te zijn. Als je je hond geen hersteltijd geeft is de kans groot dat je hond vanzelf non-stop chagarijnig wordt vanwege slaaptekort.Ook is het imuumsysteem afhankelijk van voldoende rust. Gebrek aan rust kan een verzwakte hond opleveren die vatbaarder is voor ziekte.

Conclusie : respecteer het bioritme van je hond , en zet de mand eventueel op een rustige niet te lichte , maar warme plek. Je hond zal je dankbaar zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan is ie moe en wil met rust gelaten worden, heel menselijk......eeh hondelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond moet je niet als mens zien en behandelen. Het blijven honden.
Ik zou het niet goed vinden dat hij boos wordt hoor, Ik heb ook een jacky en als ze tegen mij of een ander bromt, gaat ze subiet de gang in.
Dat hoef je maar een paar keer te doen en het is over. Dat komt dat de hond een beetje dominant is en zich superieur voelt t.o.v. de mens.
Ook komt het doordat een dominant hondje op een stoel of bank ligt, hij zich dan hoger voelt dan de mens. Eigenlijk horen honden op de grond in een mandje.
Maar doordat de hond een beetje wordt vermenselijkt tegenwoordig, krijg je dit soort problemen.
Als jij niet tijdig ingrijpt heb je kans dat je een zeer vervelend brommerig/happerig hondje krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+