Kan een konijn samenleven met 3 katten?

Ik wil het konijn los laten lopen in de (ommuurde) tuin maar beschouwen de katten het konijn dan als prooi of is het daar te groot voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb 2 cavia's en 2 konijnen en een jachthond met veel jacht in zich. Ze lopen alle 5 met regelmaat lekker buiten in alle vrede:)

De hond was er eerst wel erg op gericht en soms als er een konijn wegsprong had ze de neiging erachteraan te gaan. Maar daar zat wel enige tijd in van in de gaten houden, erbij blijven zodat er niets gebeurd.
Na een tijdje zijn ze elkaar gewend ( geur enz ).
Mijn hond kijkt er echt niet meer van op en ligt soms midden in de tuin alles met een schuin oog in de gaten te houden terwijl de beesten eromheen rennen.

Ik denk dat het met een kat niet anders zal gaan. Een vriendin van mij heeft konijnen, katten en honden. Alle los bij elkaar. Gaat prima!

Even in de gaten houden, en laten wennen:) Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is natuurlijk wel zo dat elke kat/hond anders is. Dus zeker dat het goed gaat weet je nooit van te voren. Maar ik hoop het wel voor je, zodat ze allemaal lekker naar buiten kunnen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Puntje voor je jachthond, die je duidelijk onder appèl hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dankje hihi! Ze was er wel fel op hoor, maar ze heeft de cavia's en konijnen gewoon als 'eigen' beschouwd denk ik:) Heel soms maakt ze zo'n move alsof ze ze wil opjagen. Maar dan corrigeert ze zich zelf haha!

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het konijn eerder de katten opvreet.
Zou zeggen, probeer het voorzichtig uit, eerst met een kat enz.
Moet lukken denk ik zo.
Vergeet de katten niet op tijd te voederen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar valt zo geen zinnig woord over te zeggen.
kennen de katten het konijn al van jongs af aan, of moet het beestje nog aangeschaft worden?
betreft het een dwergkonijntje of een vlaamse reus?
wat zijn de karakters van de dieren?
op zich kunnen ze prima samenleven, maar een rustige stapsgewijze introductie aan elkaar kan geen kwaad.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik heb een konijn met 2 katten. Vaak liggen ze bij elkaar in de zetel. 3 op een rij. Geen probleem dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan, ik laat mijn konijn ook loslopen in de tuin. Mijn tuin is afgezet met hekjes en er ligt achter die hekjes vaak een kat te loeren. Hij probeerde er zelfs door te komen met zijn poot.
Ik zou dus in ieder geval er bij blijven en misschien je katten binnen houden op dat moment.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had eerst 1 konijn. Toen kwam er een poes bij. ze keken het beide aan. de kat was banger voor het konijn dan andersom. Na verloop van tijd waren ze aan elkaar gewend, en kwam er een tweede konijn bij. Na de verhuizing hebben we ook een tweede kat. Die moest ook even wennen aan die loslopende konijnen, maar vindt het nu allemaal prima. Als ik in de tuin zit te ontbijten, wandelen ze alle vier om me heen, om dan een lekker plekje uit te zoeken om in de zon te kunnen liggen. Ze liggen dan op een halve meter van elkaar.

de katten hebben wel door dat de konijnen niet klimmen, en dat ze hoog dus "veilig" zitten ;-)

zou er wel bij blijven, ook vanwege dat de konijnen graag snoeren (binnenshuis) en planten (buiten) eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
gezellig! :)