Van welke geur houden katten niet? Zie toelichting.

Mijn kat heeft het kerstdorp met sneeuw boven de kattenbak verkozen, aangezien ik hier niet zo blij mee ben, had ik gedacht er een geurtje op te doen welke ze niet prettig vinden. Weet iemand antwoord? Andere tips zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gooi je kat (een beetje) nat als hij er aan zit. Hij zal deze onprettige ervaring snel associëren met het kerstdorp en er dus vanaf blijven. (als het goed is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die stiekemerd doet het als ik het niet zie ;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
nee attitude, hij zal de onprettige ervaring met jou gaan associeren.
of hij zal het geweldig vinden, die katten heb je ook ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar mandarijntjes erbij leggen,misschien helpt het want katten hebben een hekel aan die geur en het staat misschien nog leuk ook.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
heeft hij in de kribbe gepoept?

Het beste antwoord

Katten houden niet van citrus. Dus gebruik een citrusvrucht naar keuze :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

mottenballen vinden ze niet fijn! maar je kunt er ook iets op doen wat zel juist lekker vinden! safraan bv .dan doen ze hun behoefte ook niet daar. nadeel is wel dat ze er wel in gaan liggen rollen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat katten echt een afkeer hebben van parfum, maar ook van po-ho olie, of, als je dat niet hebt, een spierbalsem, dat ruikt erg sterk, dan blijven ze wel weg, succes. Een klein potje of tube aanschaffen, kun je eventueel ook zelf gebruiken, dus niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft je kat de beschikking over twee bakken, op afstand van elkaar, en op een rustige plek?
is blaasontsteking uitgesloten?
dan is het zaak eerst te zorgen dat er geen voor de kat waarneembare geur aan je dorp zit.
urine-off is een goed middel.
als je nu het dorp een geur gaat geven die de kat enorm tegenstaat, heb je juist kans dat hij hier overheen wil gaan markeren.
beter zet je er z'n brokjes nier.
ook niet ideaal, maar beter dan dat hij de boel onderplast.
mottenballen zijn trouwens giftig voor de kat, dus zeker niet gebruiken.
ook kan je de bakken aantrekkelijk maken door er een paar drupjes chloor in te doen.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Koffie is een echte aanrader! Katten hebben er een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik ook nog proberen, dankjewel
Katten hebben angst voor urinegeur of uitwerpselen geur van zeer grote soortgenoten als leeuwen tijgers etc.

Helaas waarderen mensen beide kattengeuren ook niet.
Bovenstaande middelen worden dan ook in tuinen etc. toegepast om katten en honden uit hun tuin te houden.

Voor een kerststal zou ik dan toch voor citrusgeur gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat heeft een enorme hekel aan zuur.
Neem een potje augurken of zo en dep met een stukje keukenrol de daken van je huisjes in.